دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت به مناسبت هفته بهزیستی

ظهر روز بیست و پنجم تیرماه دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان با همراهی جمعی از معاونین و مسئولین این اداره کل همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفتگو کرد.

دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان در این نشست،  هفته بهزیستی را یادآور تلاش های دکتر فیاض بخش عنوان کرد و گفت: در اصل ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی به وظایف بهزیستی و تامین اجتماعی توجه شده ضمن اینکه در ۲۰ جای قانون برنامه ششم توسعه به بهزیستی اشاره شده است.

دکتر حسین نحوی نژاد به وجود ۴۹۷ مهدکودک در گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۵ هزار کودک تحت آموزش هستند و دقت، ظرافت، تربیت و تعلیم اسلامی در مهدهای کودک بسیار مهم است.

وی از بهره گیری از کمک های خیران برای اجرای برنامه های بهزیستی گیلان در چهار ماه امسال خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۳۵۰ هزار اقدام در بهزیستی استان سامان بخشی شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان، مسکن سازی برای مددجویان را از برنامه های این سازمان دانست و تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۴۵۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان شد و امسال نیز پیش بینی می شود ۵۵۰ تا ۶۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان دهیم ضمن اینکه تعداد یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی از ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای مددجویان گیلان در حال احداث است.

دکتر نحوی نژاد یادآور شد: سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان گیلانی از فعالیت های آموزشی بهزیستی استان استفاده کردند.

وی با اشاره به پیش بینی ایجاد یک هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی گیلان در سال جاری، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای یک هزار و ۵۷۰ نفر مددجویان شغل ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرای ۶۴ پروژه همزمان با هفته بهزیستی توسط این سازمان در استان خبر داد و اظهار کرد: پروژه های مذکور با هزینه ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۱۵۹ فرصت شغلی به بهره برداری می رسند.

دکتر نحوی نژاد به وجود ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد تماس تلفنی با مراکز اورژانس بهزیستی گیلان گرفته شد و در ۷ هزار و ۵۰۰ مورد مانند همسر آزاری و کودک آزاری مداخله داشتیم.

کد خبر 20198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد