دکتر گوهردهی اقدامات اداره کل بهزیستی مازندران را تشریح کرد

به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی احمد حسین زادگان استاندار مازندران با حضور در اداره کل بهزیستی استان مازندران این روز را به کارکنان این اداره کل تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر گوهردهی  ضمن تبریک چهلمین سالگرد تاسیس  سازمان بهزیستی گفت: حمایت و هدایتگری استاندار محترم مازندران به واسطه وابستگی ذهنی و علاقه قلبی از  بهزیستی، پشتوانه عظیمی برای ادامه مسیر خدمت رسانی به محرومین جامعه  است.
وی با اشاره به حضور بیش ازهزار تن بعنوان نیروی انسانی بخش دولتی در بهزیستی  گفت: در حال حاضر بالغ بر 660 هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات بهزیستی استان مازندران بهره مند هستند که این تعداد 164 هزار خانوار را تشکیل میدهند.
گوهردهی  جمعیت معلولین تحت پوشش بهزیستی مازندران در سال گذشته را  بالغ بر 61 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 66 هزار نفر از معلولین از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
وی با اشاره به 113 مرکز روزانه و شبانه روزی توانبخشی  و  ۳ خانه حمایتی در استان تصریح کرد : بیش از 5700 نفر از جامعه هدف  توانخواهان در این مراکز خدمات دریافت میکنند.
مدیر کل بهزیستی استان مازندران پیشگیری را یکی از مهمترین رویکردهای بهزیستی در پیشبرد اهدافش عنوان کرد و گفت: در بحث درمان و پیشگیری از اعتیاد بعنوان یکی از اقدامات مهم این حوزه ، ۲۷ هزار بیمار در ۱۴۱ مراکز درمان سرپایی و اقامتی اعتیاد  پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند

وی با اشاره به فعالیت  مراکز حضوری مشاوره پیش از ازدواج و اموزش مهارت های زندگی افزود: در حوزه خدمات غیر حضوری نیز خط تلفنی 1480 صدای مشاور بصورت رایگان با ثبت 81 هزار تماس در سال گذشته نقش مهمی در ارائه خدمات تخصصی روانشناختی به مردم جامعه ایفا نمود.
دکتر گوهردهی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در خصوص بروز معلولیت ها تصریح کرد: ارائه مشاوره ژنتیک به بیش  از 5300 مراجع، غربالگری شنوایی  بالغ بر 33 هزار نوزاد و کاشت حلزون برای تمامی واجدین شرایط و غربالگری  بینایی 108 هزار کودک تنها بخشی از اقدامات بهزیستی در پیشگیری از بروز معلولیت ها در سال گذشته است.
مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره فعالیت های بهزیستی در دوران همه گیری کرونا، از جمع آوری 14/5 میلیاردی کمک های نقدی و غیر نقدی و توزیع در غالب بسته های حمایتی معیشتی و بهداشتی در میان گروه های هدف خبر داد و افزود: به یاری خداوند و تلاش تمامی همکاران بهزیستی در سراسر استان علی رغم آسیب پذیری بالای گروه های هدف، هیچ موردی از الودگی در مراکز مراقبتی و  نگهداری تحت پوشش بهزیستی مشاهده نشد.
وی با اشاره به عدم برگزاری بسیاری از مراسمات و برنامه های هفته بهزیستی به دلیل شیوع کرونا گفت: در هفته بهزیستی 140 واحد مسکونی، 55 طرح اشتغال، 27 مرکز مشاوره و  پیشگیری، 4 مرکز توانبخشی و یک مرکز نگهداری از کودکان در حوزه اجتماعی افتتاح شد.
در این مراسم با حضور استاندار مازندران کتاب « از پیله تا پروانه شدن» که مهمترین دستآوردهای زنان سرپرست خانوار را در معرض دید قرار میدهد، رونمایی شد.

کد خبر 20189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد