نخستین جلسه شورای مشورتی فرزندان بهزیستی برگزار شد

نخستین جلسه شورای مشورتی فرزندان بهزیستی در سطوح کشوری و استانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، حمیدرضا پوریوسف، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در نخستین شورای مشورتی فرزندان بهزیستی در سطوح کشوری و استانی که با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در ساختمان مرکزی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهارداشت: حوزه شبه خانواده به دلیل فرزندان سرپرست و بدسرپرستی که دارد دارای شرایط خاصی  می باشد چرا که باید برای توانمندسازی و شکوفایی آنها برنامه ریزی کند.

وی افزود: 300مرکز در استان خراسان رضوی فعال است که با خیرین رابطه خوبی دارند و نگاه تخصصی به این حوزه وجود دارد و در سالهای اخیر به اموزش و توانمندسازی توجه ویژه ای در این حوزه شده است.

پوریوسف عنوان کرد: مراکز 13تا 18سال فرزندان بهزیستی ویژگی های عمده ای دارد چرا که بیشترین درصد فرزندان بهزیستی در مراکز سن 18سال اقامت دارند. اگر قرار است فرزندان بهزیستی را توانمند کنیم باید در این مراکز کار توانمندسازی را شروع کنیم.چرا که این دوره سن هویت شناسی و هویت پذیری و جامعه پذیری را در آنها تقویت کنی.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد:یکی از اهداف ایجاد موسسه فرهیختگان نیز این بود که ما توانستیم استعداد یابی را در فرزندانمان جدی بگیریم. استعداد یابی می تواند در سنین 7تا 12سال صورت بگیرد و در سن 13تا 18سال شکوفایی این استعدادها می تواند به مرحله توانمندسازی برسد.

وی خاطرنشان کرد: البته موفقیت را تنها در داشتن مدرک و موفقیت در کنکور نباید ببینیم بلکه فرزندان ما در رشته های ورزشی ،فرهنگی،هنری و مهارتی می توانند بسیار موفق باشند و ما باید فرزندان را به سمت رسته های شغلی و مهارتی راهنمایی کنیم که آینده آنها را تضمین کند.

پوریوسف افزود: توانمندسازی باید در برنامه ریزی مدون قرار بگیرد و از الزامات مراکز و موسسات باشد. باید بخشی از ارزشیابی و امتیازدهی به مراکز براساس توانمندسازی فرزندان باشد از طرفی کمبود اعتبارات در مراکز نیز مورد توجه قرار بگیرد و اعتباری را خاص توانمندسازی در نظر بگیریم.فرزندان ما و بخصوص اعضای شورای مشورتی فرزندان بهزیستی باید در مهارت حل مسئله، مذاکره و ... توانمند شوند و در توانمندسازی دیگر فرزندان نیز اعضای شورای مشورتی می توانند کمک حال بهزیستی باشند.

وی گفت: ما جشنواره های زیادی برگزار می کنیم در طول سال که کارکردهای مختلفی دارد که ارزشمند است اما باید یک کارکرد استعدادیابی نیز تعریف کنیم تا رها نشوند وبه عنوان یک زمینه استعدادیابی و توانمندسازی روی آنها کار کنیم.پایه های توانمندسازی قبل از 18 سال شکل می گیرد.

مدیرکل بهزیستی عنوان کرد:بحث شهریه دانشگاه ها، امداد ماهیانه فرزندان، کمک هزینه ترخیصی و مشوق های اشتغال، ازدواج و مس و سربازی برای فرزندان بالای 18سال باید فرزندانمان را همراهی کنیم. باید برای ترخیص فرزندان سیستمی پویا،شناور و مددکار محور در نظر گرفته شود.گفتنی است در این مراسم تعدادی از فرزندان 13تا 18سال بهزیستی خراسان رضوی به نیابت از فرزندان بهزیستی استان حضور داشتند.

کد خبر 20173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد