دماوند | نشست خبری رئیس بهزیستی با اصحاب رسانه  به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد

رئیس بهزیستی دماوند گفت:طی سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری ۳۷ مورد تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان پرداخت و ۱۶۶ نفر در مراکز تولیدی و صنعتی مشغول به کار شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی دماوند، فاطمه خانزادی در این نشست خبری  اظهار داشت: بهزیستی یکی از نهادهای مهمی است که ۱۵۹ فعالیت برای آن تعریف شده که  چهارحوزه توان‌بخشی، اموراجتماعی، پیشگیری  و مشارکت‌ها عهده دار این فعالیت ها در این شهرستان هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و  530 پرونده در حوزه توانبخشی معلولان در شهرستان دماوند وجود دارد که ۴۲۸ پرونده آن مربوط به حوزه روستایی ویک هزار و  102 پرونده‌ شهری است؛ از  تعداد کل پرونده ها، یک هزار و ۲۴ نفر مستمری‌بگیر و ۵۰۶ نفر غیرمستمری‌بگیر هستند و از خدمات جانبی بهزیستی همچون سمعک، واکر و ... بهره مند می شوند.

خانزادی ضمن معرفی چهار مرکز فعال در حوزه توانبخشی گفت: ۳۳ مورد معلول ضایعه نخاعی،  ۵۷۸ نفر معلول جسمی حرکتی، ۳۷۳ معلول ذهنی، ۱۷۰ بیمار اعصاب و روان، ۱۲۳ نابینا و کم بینا، ۸۸ مورد ترکیبی یا چند معلولیتی و ۱۶۷ ناشنوا و گفتاری تحت پوشش این اداره هستند.

وی  ادامه داد: در حوزه اموراجتماعی و زنان سرپرست خانوار هم یک هزار و 115  پرونده فعال وجود دارد که از این تعداد ۵۰۳ نفر مستمری بگیر و ۶۱۲ نفر غیر مستمری بگیر هستند و ۳۸۲ پرونده روستایی و ۷۲۶ پرونده مربوط به حوزه شهری است؛ و در حوزه امور اجتماعی پنج مرکز نگهداری در شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با اشاره به نگهداری کودکان در مراکز  گفت: کودکانی  تحت پوشش بهزیستی  بی سرپرست و یا بدسرپرست بوده که در صورت داشتن شرایط فرزندخواندگی با داشتن حکم دادستانی، کودک به خانواده تحویل داده می شود؛ در همین راستا در سال گذشته ۳۰ مورد و سال جاری  ۹ مورد فرزندخواندگی صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی 123بهزیستی دماوند نیز خاطرنشان کرد: این مرکز حدود چهار سال است که در شهرستان فعال بوده و تمامی خدمات لازم را به افراد آسیب دیده توسط هشت نفر از کارشناسان مربوطه ارائه می دهد.

خانزادی به حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: بهزیستی شهرستان دماوند ۵ کمپ ترک اعتیاد دارد که با آغاز شیوع ویروس کرونا، مراکز نگهداری بهزیستی به ویژه کمپ های ترک اعتیاد را نیز حساس کرد که هم اکنون تمامی پروتکل ها رعایت می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه رسالت ما اشتغال زایی، کارآفرینی و توانمندسازی مددجویان است، گفت: طی سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری ۳۷ مورد تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان پرداخت و ۱۶۶ نفر در مراکز تولیدی و صنعتی مشغول به کار شدند.
وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در حوزه مشارکت های مردمی و حمایت خیرین در این نهاد، گفت: با آغاز شیوع کرونا ۱۰۶۲ بسته حمایتی در قالب نوروزی، ماه رمضان و کالاهای بهداشتی به ارزش هر بسته ۲۲۰ هزار تومان بین مددجویان توزیع شد.

گفتنیست: ۴۲ مرکز غیردولتی شامل سالمندان، معلولان، مهدهای کودک، کلینیک های مددکاری، مرکز مشاوره، مراکز ترک اعتیاد و ... در شهرستان دماوند خدمات ارائه می کنند.

کد خبر 20154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد