اقدامات دولت تدبیر و امید در حمایت از محرومین بی سابقه است

به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی احمد حسین زادگان استاندار مازندران با حضور در اداره کل بهزیستی استان مازندران این روز را به کارکنان این اداره کل تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران احمد حسین زادگان ضمن تبریک هفته بهزیستی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش و شهید صبوری گفت:  منشا هر لطف و خیری که در زندگی شامل حالم شد نتیجه خدمت در بهزیستی و دعای محرومین و معلولین تحت پوشش این نهاد است.


وی با بیان اینکه خدمت در بهزیستی سختی ها و پیچیدگی های خاص خودش را دارد افزود: تامین رفاه اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، خانواده محوری و اجتماعی محوری وظایفی فرا سازمانی است که همگی در دستور کار بهزیستی قرار دارد. و بهزیستی برای رسیدن به نقطه ایده ال تعامل دیگر نهادها را نیاز دارد.


استاندار مازندران یکی از متنوع ترین سازمان ها از نظر گستردگی طیف خدمات را بهزیستی دانست و تصریح کرد: فارغ از توانمندی های مجموعه بهزیستی، رسیدگی به این حجم از خدمات که به نوعی از تولد تا مرگ آحاد جامعه را در بر میگیرد، نیازمند هم افزایی و تعامل تمامی دستگاه های دولتی است.


حسین زادگان خواستار توجه ویژه دیگر دستگاه های دولتی و همچنین بخش خصوصی برای همراهی با اهداف بهزیستی شد و خاطرنشان کرد: در بحث آموزش، نهاد های تخصصی آموزشی، در حوزه مسکن، بنیاد مسکن و سازمانهای متولی امر مسکن و در هر یک از وظایف، سازمانهایی که بصورت تخصصی متولی امر هستند باید در کنار بهزیستی باشند.


وی ضمن تقدیر از اقدامات بهزیستی در خصوص خانواده محور کردن خدمات به سالمندان گفت:  جامعه به سمت سالمندی پیش میرود و با توجه به اینکه مازندران جزء سه استان اول کشور در بحث سالمندی است ضروری است تا برنامه ریزیهای مدون و اجرایی در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.


استاندار مازندران ضمن قدردانی از اقدامات دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی  در سطح کلان اذعان کرد:  راه اندازی سامانه شفافیت در بهزیستی یکی از شایسته ترین اقدامات این سازمان است که باید الگویی برای دیگر نهادها باشد.


وی با اشاره  به حمایت های دولت از مراکز تحت نظارت بهزیستی و افزایش مستمری های خانواده های تحت پوشش  خاطرنشان کرد: اقداماتی که در دولت تدبیر و امید در حوزه بهزیستی و حمایت از محرومین و معلولین صورت گرفته است بی بدیل و بی سابقه است.


حسین زادگان خواستار ترویج نگاه اجتماع محور در بهزیستی شد و افزود: اداره کل بهزیستی استان مازندران تحت مدیریت دکتر گوهردهی با نگاهی خلاقانه وجامعه محور در حوزه مددکاری عملکرد خوبی از خود نشان داده است.


وی اقدامات بهزیستی در حوزه کرونا را شایسته تقدیر عنوان و تصریح کرد: بهزیستی هم در کنترل کرونا در مراکز  تحت پوشش خود موفق عمل کرد و هم با حمایت از تولیدات جامعه هدف و جلب حمایت های مردمی،  مسئولیت اجتماعی  خود را به خوبی ایفا نمود.

استاندار مازندران با اشاره به خدمات دهی بهزیستی به یک پنجم از مردم استان یادآور شد: خدمت رسانی به این حجم از مردم با وجود خدمات گسترده، و این تعداد از پرسنل ، حمایت های ویژه معیشتی  از نیروی انسانی  سازمان بهزیستی را میطلبد.


حسین زادگان خواستار  حضور پررنگ سازمان های مردم نهاد بعنوان حلقه وصل دولت با جامعه  شد و افزود: در حوزه اشتغال و مسکن برای محرومین و معلولین نهضتی ایجاد شود تا با ساز و کاری مناسب از ظرفیت های مردمی استفاده شود.


وی  با اشاره به  استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت ها برای شناسایی خدمات بهزیستی ، بر حمایت استانداری از این نهاد حمایتی تاکید کرد و گفت:  در حوزه های تخصصی انتظارات و توقعات قابل اجرا را درغالب پروپوزال تدوین و به استانداری ارائه کنید .


استاندار مازندران اضافه کرد: متناسب با نوع وظایف، نهادهای تخصصی  ذیربط را مشخص کنید و با جلب حمایت و پشتیبانی بخش خصوصی ،  بعنوان سازمان متولی نقش تسهیل گری در دیگر نهادها را تقویت کنید.

کد خبر 20135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد