دیدار با استاندار مرکزی  به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی

همزمان با فرا رسیدن هفته بهزیستی امینی مدیرکل بهزیستی مرکزی با همراهی جمعی از معاونین و مسئولین این اداره کل با مهندس آقا زاده استاندار مرکزی دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  با اشاره به چهل سال فعالیت سازمان بهزیستی به تشریح و تبیین مهمترین دستاوردهای سازمان بهزیستی در گام دوم انقلاب پرداخت

این مقام مسئول  با ارائه آماری در خصوص وضعیت جامعه هدف، اقدامات اداره کل بهزیستی استان در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را تشریح و تبیین کرد

  ایشان افزود :در این راستا بهزیستی به ارائه خدمات پیشگیرانه به آحاد جامعه به خصوص افراد و خانواده های در معرض آسیب در زمینه هایی از قبیل مشاوره و راهنمایی، خشونت علیه زنان، کودک آزاری، کودکان کار، زنان خشونت دیده، دختران آسیب دیده یا در معرض آسیب مشغول ارائه خدمات تخصصی و نگهداری می باشد

امینی  با اشاره به سربلندی بهزیستی در امر خدمت رسانی در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور، افزود: بخشی از خدمات بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بوده که از طریق خط ۱۲۳ و ۱۴۸۰ به شهروندان ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان، ارائه خدمت در حوزه آسیب های اجتماعی را با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دانست و عنوان کرد: مداخلات اجتماعی مددکاران و روانشناسان بهزیستی درحوزه کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و خودکشی بسیار موفق بوده است.

ایشان هدف بهزیستی را کاهش آسیب های اجتماعی دانست و یادآور شد: خانواده هایی که فشار فقر را تحمل می کنند، نباید از حیث شکاف طبقاتی دچار آسیب و نابسامانی اجتماعی شوند.

وی با اشاره به عملکرد بهزیستی استان در ایام شیوع بیماری کرونا، اضافه کرد: در حالی که در کشورهای پیشرفته تعداد زیادی سالمند در آسایشگاه ها جان باختند، از 1080 نفری که در مراکز نگهداری استان هستند هیچگونه مرگ و میری این استان در این مراکز نداشته است

استاندار مرکزی نیز در ادامه  ضمن تبریک هفته بهزیستی، اقدامات این دستگاه در رفع محرومیت و خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان را با اهمیت توصیف نمود واز زحمات و تلاشهای این دستگاه در خدمات رسانی به ولی نعمتان جامعه تقدیر و تشکر نمود.

مهندس آقا زاده استاندار مرکزی ارتقاء کیفیت ارائه خدمات را از نکات مهم و موثر در افزایش اعتماد اجتماعی دانست و شرایط سخت را ظرفیتی برای شناخته شدن انسانهای توانمند و مدیریت را فرصتی برای خدمت به مردم و به جا گذاشتن آثار ارزشمند دانست.

وی یادآور شد: بی تردید بسیاری از فعالیت های بهزیستی زمینه پیشگیرانه دارد و موجب کاهش آسیب ها در جامعه و کاهش برنامه های مقابله ای در دستگاه های اجرایی می شود.

ایشان پیشگیری و توانمند سازی را دو اصل مهم در فعالیت های سازمان بهزیستی عنوان نمود و گفت:پیشگیری از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با عدم لحاظ این اصل مهم مشکلات زیادی بوجود خواهد شد

وی با تاکید بر اینکه دولت بدون وجود و نقش‌آفرینی خیرین، نمی‌توانست خدمات ارزنده‌ای را به جامعه تحت پوشش اداره کل بهزیستی ارائه بدهد، افزود: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات خوبی را در راستای خدمت‌رسانی به افراد تحت پوشش بهزیستی انجام داده‌اند و خیرین نیز علیرغم وجود مشکلات اقتصادی فراوان، با فهم و درک بالای انقلابی خود در هیچ لحظه و شرایطی از کمک به همنوع خود دریغ نکرده‌اند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که مردم نسبت به هم‌نوعان خود نگاه حمایتی دارند و هر زمان که لازم است برای کمک وارد صحنه می‌شوند. مسلما برنده و قهرمان واقعی صحنه کمک‌رسانی، مردم و خیرین هستند و مسئولان نیز در کنار آنها سعی می‌کنند تا زمینه‌های لازم را برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر در حوزه‌های سرپرستی، مالی، توانبخشی و درمانی فراهم کنیم .

کد خبر 20112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد