مرکز درمان و بازتوانی معتادان در تبریز افتتاح شد

تبریز- ایرنا - مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان، همزمان با پنج شهر کشور به صورت ارتباط تصویری از راه دور با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در تبریز افتتاح شد.

رئیس سازمان بهزیستی  در افتتاح این مراکز بازتوانی با اشاره به اینکه طول دوره درمان در این مراکز یکساله و به صورت چهار ماه اقامت شبانه روزی و هشت ماه سرپایی خواهد بود، اظهار کرد: در این مراکز برای هر فرد یک نسخه و یک نقشه درمانی خاص پیشنهاد خواهد شد.
وحید قبادی دانا افزود: افراد معتاد پذیرش شده در این مراکز در باشگاهی ساماندهی می شوند و برای حفظ ارتباط روحی و روانی این افراد با خانواده از ابتدا خانواده در کنارتیم درمانی حضور خواهند داشت.
وی گفت: به این مراکز تاکید شده است تا از هیچ دارویی به عنوان جایگزین ماده مخدر استفاده نشود و درمان به صورت پرهیز مدار باشد.
وی همچنین حرفه آموزی و ایجاد شغل، کسب و کار و حمایت از زندگی این افراد برای بازگشت به جامعه را از دیگر کارکردهای این مراکز دانست.
رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: اگر فرد دارای اعتیاد خانواده نداشته باشد این مجموعه اجتماعی خانواده آنها خواهد بود و اگر محل اقامت نداشته باشند برای آنها محل اقامت چه در طول درمان و چه بعد از آن در نظر گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر فرد دارای اعتیاد شغل داشته باشد به او کمک خواهد شد تا به شغل خود برگردد و اگر چنانچه تاکنون حرفه ای نیاموخته باشد در آن مرکز حرفه آموزی برای او انجام خواهد شد.

این مراکز باتوانی به مناسبت هفته بهزیستی در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان شمالی افتتاح شدند.

بهره برداری از دستگاه لیزر بخش فیزیوتراپی بهزیستی شبستر

امروز همچنین دستگاه لیزر بخش فیزیوتراپی اداره بهزیستی شهرستان شبستر بهره برداری شد.

 این دستگاه را آقای یعقوب آل شیرمحمدی از خیّران روستای تیل بخش تسوج خریداری و اهدا کرده است.

دستگاه لیزر بخش فیزیوتراپی در درمان بیماریهای عصبی و عضلانی کاربرد بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به استفاده در شکستگی ها، جراحی های ارتوپدی، پارگی تاندونهای زانو، کمردردها و ترمیم بعد از جراحی ها، افزایش خون رسانی به بافتهای بدن و اسپاسم عضلانی، بازسازی استخوان، سندروم تونل کارپال، بهبود عملکرد عصب و تورم مفصل اشاره کرد.

مرکز فیزیوتراپی اداره بهزیستی شهرستان شبستر با ۲۰۰ مترمربع زیربنا و داشتن بخشهای الکتروترابی، حرکت درمانی و لیزر درمانی روزانه به حدود ۲۰ تا ۲۵ مراجعه کننده خدمات فیزیوتراپی ارائه می کند.

کد خبر 20094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد