در رسانه| متخصص شنوایی‌شناسی و عضو انجمن شنوایی‌شناسان ایران، گران‌شدن سمعک به‌علت حذف ارز دولتی را رد کرد.

متخصص شنوایی‌شناسی و عضو انجمن شنوایی‌شناسان ایران، گران‌شدن سمعک به‌علت حذف ارز دولتی را رد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران مدعی شد که دولت با حذف ارز دولتی برای واردکردن سمعک، قیمت این وسیله توان‌بخشی را ۵ برابر اضافه خواهد کرد.

دراین باره، دکتر مسعود فیروزی، متخصص شنوایی‌شناسی و معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی، در گفت‌وگویی با رد ادعای ذکر شده بیان کرد: دولت هیچگاه ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی را برای سمعک اختصاص نداده بود و صرفا از ارز نیمایی استفاده می‌شد که اکنون ارز نیمایی نیز برای این کالا حذف شده است.

وی ادامه داد: سمعک محصولی نبوده است که ارزان باشد و آنچه در بازار استفاده می‌شود، تنوع بالایی در قیمت دارد، به‌گونه‌ای که سمعک از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان داریم و آنچه که بیش از ۸۰ درصد کم‌شنوایان ایران از آن استفاده می‌کنند، قیمتی در حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان دارد.

فیروزی افزایش لوازم جانبی سمعک‌ها را تأیید کرد و گفت: تغییری در قیمت فعلی سمعک‌ها به وجود نیامده است، اما قیمت باتری سمعک در حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت سمعک در خراسان رضوی تصریح کرد: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با پیشبینی هرگونه تغییر و نوسان در عرضه و تقاضای محصولات کمک‌توان‌بخشی، به‌ویژه سمعک، مایحتاج جامعه هدف خود را از چندی قبل تهیه کرده است و امروز در زمره معدود اداراتی هستیم که مشکلی برای تأمین نیازهای توان‌بخشی جامعه هدف خود نخواهیم داشت.

گفتنی است بیش از۱۲۶هزار پرونده افراد معلول در خراسان رضوی وجود دارد که از این میان ۱۵ هزار پرونده شامل ناشنوایان و کم‌شنوایان می‌شود.

کد خبر 20084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد