افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد تحت نظارت بهزیستی در استان یزد

آیین افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان یزد همزمان با استانهای آذربایجان شرقی، البرز، خراسان شمالی و سیستان بلوچستان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد مهمترین کار این مراکز را سم زدایی، بازتوانی و اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کنندگان مواد مخدر بر خلاف سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد خدمات می گیرند.

علی محمد عطابخش با اشاره به تداوم درمان در مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد گفت: مرکز جامع درمان اعتیاد، متفاوت از مراکز اقامتی معتادان متجاهر و کمپ‌های ترک اعتیاد است که با دارا بودن ۳فضای فیزیکی مستقل، درمان‌های سم زدایی، روانشناختی و حمایتی از معتادان در آن انجام می شود؛ ضمن اینکه بهبود یافته با امکان دسترسی و پیگیری روند درمان  به مدت یکسال از این خدمات برخوردار می‌ماند. 

وی با اشاره به فعالیت 20  مرکز درمان سرپایی و وابستگی به مواد در استان و 13 مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد گفت: سال 98 تعداد2492 نفر مراکز درمان سرپایی و وابستگی به مواد و 4063 نفر در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد پذیرش شده اند.

وی همچنین از فعالیت 4 مرکز کاهش آسیب گذری، 2 تیم امدادرسان سیار مستقل در استان خبر داد و گفت: مراکز کاهش آسیب گذری به 439 نفر و تیم های امدادرسان سیار مستقل به 196 نفر خدمات داده اند.

کد خبر 20078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد