دیدار با نماینده عالی دولت در استان گیلان به مناسبت هفته بهزیستی

عصر روز بیست و چهارم تیرماه دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان با همراهی جمعی از معاونین و مسئولین این اداره کل همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی با دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر حسین نحوی نژاد در دیدار خانواده بهزیستی با استاندار گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، مجموعه بهزیستی را بازوی دولت در امر خدمات اجتماعی دانست و اظهار کرد: تلاش برای رفع مشکلات مددجویان همواره سرلوحه بهزیستی قرار دارد.

وی با اشاره به سربلندی بهزیستی در امر خدمت رسانی در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور، افزود: بخشی از خدمات بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بوده که از طریق خط ۱۲۳ و ۱۴۸۰ به شهروندان ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان، ارائه خدمت در حوزه آسیب های اجتماعی را با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دانست و عنوان کرد: مداخلات اجتماعی مددکاران و روانشناسان بهزیستی در حوزه کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و خودکشی بسیار موفق بوده است.

دکتر نحوی نژاد، هدف بهزیستی را کاهش آسیب های اجتماعی دانست و یادآور شد: خانواده هایی که فشار فقر را تحمل می کنند، نباید از حیث شکاف طبقاتی دچار آسیب و نابسامانی اجتماعی شوند.

وی با اشاره به عملکرد بهزیستی استان گیلان در ایام شیوع بیماری کرونا، اضافه کرد: در حالی که در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا ۷۰۰۰ سالمند در آسایشگاه ها جان باختند، از 2۵۰۰ نفری که در مراکز نگهداری استان هستند تا پایان خردادماه 8 نفر کرونامثبت شدند، اما هیچگونه مرگ و میری نداشتیم. بی تردید حضور این افراد در خانه احتمال خطر بیشتری را برای آنان رقم می زد.

مدیرکل بهزیستی گیلان، همچنین از کمک ۸.۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفین و ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه تهیه اقلام بهداشتی کرونایی مورد نیاز مراکز بهزیستی خبر داد.

کد خبر 20069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد