قیمت "سمعک ناشنوایان" ۵ برابر شد!/ حذف ارز دولتی خرید سمعک توسط وزارت بهداشت

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از حذف ارز دولتی برای تهیه سمعک از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با این اقدام قیمت سمعک ۵ برابر افزایش یافته است و مشکلات بسیاری را برای ناشنویان ایجاد کرده است!

علی‌همت محمودنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با وجود درخواست انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور در روز جهانی معلولان برگزار شد مبنی بر تأمین وسایل توانبخشی معلولان با ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان وسایل ضروری و مورد نیاز این گروه از جامعه، اخیراً وزارت بهداشت ارز دولتی برای تهیه سمعک ناشنوایان این گروه از جامعه را حذف کرده است و این اقدام مشکلات این افراد را برای تأمین سمعک چند برابر کرده است.

وی تصریح کرد: این اقدام وزارت بهداشت منجر به افزایش ۵ برابری سمعک و بازماندن دانش‌آموزان و دانشجویان ناشنوا از تحصیل خواهد شد.

محمودنژاد همچنین از وزیر بهداشت خواست تا ضمن اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان مبنی بر تأمین بیمه‌های توانبخشی از حذف ارز مربوط به سمعک ناشنوایان تجدیدنظر کرده و مشکلات این قشر را افزایش ندهد.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ادامه داد: نداشتن سمعک و عدم اطلاع‌رسانی به ناشنوایان در ایام کرونایی این افراد را با خطر جدی ابتلا به کرونا مواجهه کرده است و  وزارت بهداشت تاکنون علیرغم تبلیغات بسیار گسترده هیچ بسته حمایتی کرونایی برای معلولان و ناشنوایان تدارک ندیده است.

وی همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان بهزیستی خواست تا در مقابل نقض بخشی از قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که قانون اجرای آن را به وزارت بهداشت سپرده است، کوتاهی نکنند.

محمودنژاد با اشاره به قیمت سمعک خاطرنشان کرد: قیمت این وسیله توانبخشی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ۴ تا ۲۰ میلیون تومان بود که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت آن به ۵ برابر رسیده است.

کد خبر 20068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد