کرج | گفتگوی رادیویی مدیر بهزیستی شهرستان کرج

در این گفتگو، فتاح پور با بیان اینکه بالغ بر ۲۵هزار و ۵۴۳ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان کرج هستند، عنوان کرد: ۲۳ هزار نفر از این افراد فعال هستند، افراد بر اساس نوع معلولیت، خیلی شدید و ضعیف خدمات مربوطه دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : « علیرضا فتاح پور » مدیر بهزیستی شهرستان کرج روز سه شنبه در یک گفتگوی رادیویی به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هر دو به افراد دارای معلولیت تحت پوشش خود خدمات رسانی دارند، اما بهزیستی بصورت تخصصی در حوزه گفتار درمانی، کادر درمانی و فیزیوتراپی خدمات لازم را به افراد تحت پوشش خود ارائه می دهد.


وی در زمینه ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار و همچنین ایتام توسط بهزیستی گفت: مرکز نگهداری استان در بهزیستی وجود دارد اما کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک ها به ایتام را در خانه های محل زندگی آنها انجام می دهد.


مدیربهزیستی شهرستان کرج در مورد شرایط فرزند خواندگی نکاتی را بیان کرد از جمله اینکه در حال یک سایت توسط سازمان بهزیستی کشور طراحی شده است که افرادی که خواهان فرزند خواندگی هستند باید ابتدا در آن سایت ثبت نام کننند، برای افرادی که خواهان سرپرستی فرزندی هستند یک پرونده تشکیل می شود و در ادامه اقدامات لازم برای بررسی شرایط اقتصادی، اجتماعی و یا اقتصادی فرد و همچنین روان شناختی وی انجام می شود.


وی در مورد این مبحث که در حال حاضر دختران مجرد جامعه می توانند سرپرستی فرزندان را عهده دارشوند، توضیح داد: این مهم  اکنون در حال انجام است.


فتاح پور با بیان اینکه بالغ بر ۲۵هزار و ۵۴۳ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان کرج هستند، عنوان کرد: ۲۳ هزار نفر از این افراد فعال هستند، افراد بر اساس نوع معلولیت، خیلی شدید و ضعیف خدمات مربوطه دریافت می کنند.


وی در مورد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی کرج بیان کرد: در این مورد ۱۳هزار خانوار تحت پوشش در سطح شهرستان داریم که مستمری و خدمات دریافت می کنند.


مدیربهزیستی شهرستان کرج در خصوص فراهم کردن تسهیلات اشتغال و یا ارائه پروانه کار به افراد تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: آموزش های لازم برای اشتغال به افراد تحت پوشش بهزیستی ارائه می شود تا بتوانند در بازار کار دوام آورند.


وی در بخش دیگری با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۸۰ کمپ ترک اعتیاد در شهرستان کرج وجود دارد که داراری مجوز از بهزیستی هستند، بیان کرد: بازدید مستمر از این مراکز انجام می شود که در ایام شیوع بیماری کرونا بصورت آنلاین وضعیت آنها رصد می شود تا رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.


فتاح پور با اشاره به اینکه کمپ های ترک اعتیاد شهرستان پایش شده و تعدادی از کمپ ها که رعایت موارد لازم را نداشتند از چرخه فعالیت خارج شده اند، توضیح داد: کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد نیز که تحت پوشش بهزیستی نیستند و باید پلمب شوند.


وی در مورد فعالیت های اورژانس اجتماعی و گشت های سیارآن نیز گفت:برای کنترل رشد آسیب های اجتماعی و کاهش مراجعات به محاکم قضائی این مهم راه اندازی شده است، در راستای آن شناسایی محلات پرآسیب جامعه و رسیدگی به وضعیت خانواده های دچار مشکلات همسرآزاری، کودک آزاری و یا سالمند آزاری مورد نظر است، شماره اورژانس اجتماعی ۱۲۳ است.

کد خبر 20044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد