گفتگوی رادیویی معاون تخصصی توانبخشی بهزیستی البرز

در این گفتگوی رادیویی که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزارشد، معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز در زمینه ارائه خدمات به معلولان تحت پوشش بهزیستی در استان البرز گفت: هزینه درمان، ودیعه مسکن و هزینه های کمک معیشتی از جمله ی خدمات قابل ارائه برای این عزیزان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز :  «عبدالله فلاح نژاد » معاون تخصصی امور توانبخشی بهزیستی استان البرز روز سه شنبه در یک گفتگوی رادیویی که به مناسبت هفته بهزیستی برگزارشد، در زمینه ارائه خدمات به معلولان تحت پوشش بهزیستی در استان البرز اظهار داشت : هزینه درمان، ودیعه مسکن و هزینه های کمک معیشتی از جمله موارد خدمات ارائه شده برای این عزیزان است.


وی در مورد افزایش میزان مستمری افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی افزود: بر اساس منابع در اختیار این مهم صورت می گیرد، برای تحت پوشش قرار دادن افراد در زمینه دریافت خدمات مستمر مواردی مانند سطح اقتصادی افراد، دهک های جامعه ، فراهم نبودن زمینه اشتغال آنها و درصد معلولیت افراد موثر است.


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در لیست دریافت مستمری قرار می گیرند، گفت: افراد هر سه سال یکبار در کمیسیون های مربوطه ارزیابی می شوند و اگر فردی به هر دلیلی مانند شرایط اقتصادی به درآمد خوبی رسیده باشد از لیست مستمری بگیران خارج می شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد حضور کودکان کار و شناسایی آنها در سطح خیابان های شهر بیان کرد: گروهی از کودکان کار از اتباع خارجی هستند که وظیفه رسیدگی به امور آنها با بهزیستی نیست.


فلاح نژاد با بیان اینکه گروه دیگر از کودکان کار و خیابان ایرانی هستند که بدین منظور در دو مرکز تخت پوشش بهزیستی نگهداری می شوند، بیان کرد: مواردی مانند بحث بهداشت، آموزش و تهیه سبد کالا برای این کودکان در این مراکز مورد توجه است.


وی در بخش دیگری با بیان اینکه تعریف ما از فرد دارای معلولیت وفردی که به حمایت سازمان بهزیستی نیاز دارد کاملا مشخص است، عنوان کرد: افرادی که  دارای ضایعاتی از قبیل تکاملی، رشد، ذهنی، هوشی، شنوایی، بینایی و یا نورولوژیک هستند، در جامعه هدف حوزه توانبخشی بهزیستی قرار می گیرند.


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه در حوزه ارائه خدمات به معلولین خوشبختانه نهادهایی که موازی با بهزیستی کار کنند کمتر وجود دارد، افزود: به همین دلیل این بخش از فعالیت بر عهده بهزیستی است.


وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانواده تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هر دو قرار می گیرند، افزود: افراد کار افتاده نیز تحت حمایت های این دو نهاد هستند.


فلاح نژاد گفت: در حال حاضر در استان بالغ بر ۳۳ هزار و ۱۰۷ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند که در این مجموعه پرونده دارند و خدمات مستمر و غیرمستمر دریافت می کنند.
وی در بخش دیگری در خصوص توانمند سازی افراد دارای معلولیت و اهمیت این موضوع برای حضور این عزیزان در جامعه عنوان کرد: در این راستا در بحث کمک شهریه دانشجو در سطح استان ۲۵۱ نفر و در بحث کمک تحصیلی دانش آموز معلول نیز بالغ بر ۳۹۶ نفر را تحت پوشش داریم، در بحث ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت نیز به ۸۶۰ نفر از افراد ضایعه نخاعی ارائه خدمات می دهیم که در این مورد سال گذشته بالغ بر ۳۷  میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برای حق پرستاری به این عزیزان پرداخت شد.


فلاح نژاد با اشاره به اینکه در سطح استان البرز بالغ بر ۵۰ مرکز نگهداری داریم گفت که بالغ بر سه هزار و ۸۸ نفر در این مراکز نگهداری می شوند.


وی در مورد بحث اشتغال افراد دارای معلولیت در دستگاه های اجرایی کشور عنوان کرد: ۳درصد سهمیه استخدامی و اشتغال در دستگاه های اجرایی باید برای اشتغال این عزیزان باشد، نیاز است که جامعه به سمت همسان سازی فضاها ویژه حضور بیشتر همه ی افراد از جمله افراد دارای معلولیت و سالمند سوق داده شود، در مراکز فرهنگی و ورزشی جامعه باید بسترسازی لازم برای حضور این افراد فراهم شود.


فلاح نژاد گفت: در حال حاضر در استان بالغ بر ۳۳ هزار و ۱۰۷ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند که در این مجموعه پرونده دارند و خدمات مستمر و غیرمستمر دریافت می کنند.

کد خبر 20042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد