همزمان با بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی
بیش از شانزده طرح وپروژه در بهزیستی زنجان افتتاح شد 

زنجان | سیزده طرح اشتغالزایی ، ساختمان اداری بهزیستی شهرستان طارم ، مرکز مشاوره تخصصی خانواده و کلنگ زنی مرکز نگهداری کودکان کم توان ذهنی در شهرستان خدابنده با حضور استاندار زنجان و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه ساختمان اداری طارم با عرصه هزار و سیصد و پنجاه متر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون تومان احداث گردیده است ، تصریح کرد : این ساختمان با مساحت اعیانی ششصد متر از اعتبارات سفر ریاست جمهوری از سال 1394 آغاز به ساخت و سال 1399در هفته بهزیستی افتتاح شد وکلیه خدمات توانبخشی. حمایتی و پیشگیری در این ساختمان انجام خواهد گرفت .
وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری برای صد و سی و هشت نفر ایجاد  اشتغال شده است افزود :سیزده طرح اشتغالزایی در هفته  شهرستان های زنجان ،  خدابنده ، وسلطانیه  با اعتباری بالغ بر ششصد و هفتاد و شش میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای بیست و یک نفر به صورت خود اشتغالی  ایجاد گردیده است .
محمدی یادآور شد : در سال گذشته به بیش از چهارصد و چهل نفر تسهیلات بانکی  به مبلغ هشت میلیارد و  هشتصدو سی و سه میلیون تومان جهت اشتغالزایی پرداخت شده است و برای هفتصد و پنجاه و هشت نفر ، یک  میلیارد و هفتصد و نه  میلیون تومان حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت شده است .
مدیر کل بهزیستی به کلنگ زنی ساختمان مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای چهارده سال شهرستان خدابنده  اشاره کرد و عنوان نمود :  در حال حاضر بیست و دو هزارو صد و نود  پرونده افراد دارای معلولیت  ثبت شده با بیست و یک هزار و ششصد و بیست و یک پرونده تحت حمایت سازمان وجود دارد و  این تعداد ۱.۷ درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود.
وی افزود: پنجاه و هفت  مرکز در بخش معلولان فعال هستندکه شامل مراکز روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل ومراقبت در منزل و کلینیک توانبخشی است که در مجموع هفت هزار و نهصد و هشتاد نفر از خدمات این مراکز بهره مند هستند و همچنین سیصد و بیست فرد ضایعه نخاعی داریم که همه حق پرستاری دریافت می کنند و یکهزار و چهل و سه دانش آموز و دویست و سی و دو دانشجوی معلول رایگان تحصیل می کنند .
مدیر کل بهزیستی با تاکید برلزوم مناسب سازی معابر و مبلمان شهری  در حوزه توانبخشی معلولان گفت : مناسب سازی در دوبخش فرهنگی و فیزیکی پیگیری می شود در بخش فرهنگی که وظیفه رسانه ها است و بخش فیزیکی که باید برای حضور معلولین در جامعه مهیا باشد ،باید در پروژه های جدید این موضوع به طور جدی رعایت شود و در بقیه اماکن شهر هم با برنامه ریزی به مناسب سازی پرداخته شود .
محمدی تاکید کرد : افتتاح سامانه نظارتی دیده بان در سراسر کشور و رونمایی از خط تلفن ۱۴۸۲ به منظور دریافت پیشنهادات و شکایات مردمی به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح خواهد شد .
گفتنی است در پایان مراسم از هفت مددجوی کار آفرین برتر ،زن سرپرست خانوار نوآور، ورزشکار موفق و کشاورز معلول نمونه کشوری تقدیر گردید .

کد خبر 20037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد