افتتاح اولین مرکز گذری -سرپناه شبانه بانوان در بندرعباس

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی ، مرکز گذری-شلتر زنان با ظرفیت ٣٠ نفر جهت اقامت شبانه و ١٥٠ نفر جهت خدمات کاهش آسیب گذری به همراه تیم سیار در هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر در چهارمین روز از هفته بهزیستی در آیین افتتاح مرکز گذری - سرپناه شبانه بانوان در بندرعباس گفت : در ساختمانی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم در کنار خدمات سرپناه شبانه ، خدمات کاهش آسیب (DIC) نیز ارائه می گردد .
رنجبر بیان داشت : مرکز DIC (مرکز گذری کاهش آسیب) با ظرفیت پذیرش 150 نفر از ساعت ١٣ الی ١٨ بعد از ظهر به افرادی که در این مراکز دارای پرونده بوده و به بیماری اعتیاد دچار هستند خدمات روزانه ارائه می دهد.
وی خدمات روزانه این مرکز برای افراد تحت پوشش را شامل کلاس های آموزشی، بهداشتی، تربیتی و پیشگیری از اعتیاد و راه های مقابله با اعتیاد و آموزش مراحل درمانی عنوان کرد و افزود:  بخش "سرپناه شبانه" مکمل این مرکز است. مرکز شلتر از ساعت ١٨ عصر لغایت ٨ صبح  فردای آن روز خدمات شبانه‌روزی به این زنان را ارائه می‌دهد.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان اظهارداشت: خدمات سرپناه شبانه بانوان در راستای کاهش آسیب اجتماعی و درمان اعتیاد است و توسط تیم تخصصی به مراجعه کنندگان خدماتی شامل استحمام، اسکان شبانه، یک وعده غذای گرم، ارائه پک های بهداشتی وپیگیری معالجه ودرمان معتادین بیمار ارائه می شود.
گفتنی است در حال حاضر در استان ١ مرکز سرپناه شبانه،دو مرکز گذری کاهش آسیب (  DIC)  و یک مرکز گذری -شلتر در استان فعال هستند

کد خبر 20012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد