دیواندره/ افتتاح مسکن معلولین در روستاهای تابعه دیواندره بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی روز دوشنبه ۲۳ تیرماه ، ۸ واحد منزل مسکونی ویژه خانواده تک معلول و دو معلولی در روستاهای تابعه دیواندره افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان: به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی ۸ واحد منزل مسکونی در روستاهای گل تپه، شریف آباد یاپل، علی آباد کرفتو، قلعه روتله، چولبلاغ، خاکی بیک، قزالبلاغ، تازه آباد آصف، قراگل، نساره و کلکان به بهره برداری رسید.

این مراسم به صورت نمادین در روستای علی آباد کرفتو با افتتاح یک باب منزل مسکونی خانواده دو معلولی با حضور بخشدار کرفتو، کارشناس عمران فرمانداری، رئیس و کارشناس مسکن بهزیستی و امام جماعت روستا برگزارشد.

کریمیان رئیس بهزیستی دیواندره در این مراسم ضمن تبریک هفته بهزیستی به مددجویان و کارکنان یادآور شد یکی از رسالت های مهم سازمان بهزیستی برای جامعه هدف، تأمین مسکن خانواده های معلولین است لذا بر همین اساس این اداره با همکاری بنیاد مسکن شهرستان و بانک های عامل، تعداد ۸ واحد مسکن ویژه خانوارهای تک معلول و ۳ واحد مسکن ویژه ۲ معلول و بیشتر تأمین کرده است.

برای هر واحد مسکونی ۱۸۰ میلیون ریال وام بنیاد مسکن و ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از طرف بهزیستی برای این خانواده ها و حدود ۴۰۰ میلیون تومان آورده مددجو هزینه شده است.

کریمیان در ادامه گفت: در طول امسال قرار است ۵۱ واحد منزل مسکونی ۶۰ متری مربوط به طرح مسکن محرومین برنامه و بودجه در روستاهای تابعه دیواندره با اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال وام و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی، و هم چنین ۱۰ واحد مخصوص منازل خسارت دیده از سیل با اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال وام و ۳۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض با همکاری بسیج سازندگی تأمین گردد.

گفتنی است امتیاز آب و برق و گاز این منازل رایگان بوده و همچنین از طرف CBR کمک هزینه مناسب سازی نیز در نظر گرفته شده است.   

کد خبر 19974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد