ورامین| طرح پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی همزمان با سراسر کشور در شهرستان ورامین کلید خورد

ریس بهزیستی شهرستان ورامین در مراسم آغازین طرح پیشگیری از طرح تنبلی چشم در مرکز خیریه شهید ثامنی راد(مسجد مهدیه) اظهار کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی همزمان با سراسر کشور تا 30 مهرماه در شهرستان ورامین نیز برای معاینه کودکان سه تا 6 سال اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اعظم هراتی؛ خانواده ها نسبت به معاینات فرزندان خود اقدام کرده تا جلوی تنبلی چشم و اختلالات بینایی در همان سنین کودکی گرفته شود.
وی بیان کرد: این طرح را بسیار ارزشمند و مهم در پیشگیری از اختلالات بینایی خواند و گفت: اگر خانواده‌ها در این زمینه غفلت یا قصور کنند و اختلالات به موقع تشخیص داده نشود، کودکان ممکن است در سنین بالاتر دچار کم‌بینایی و یا نابینایی از یک چشم و یا هر دو چشم شوند.
هراتی ادامه داد: در همه مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  استفاده از ماسک سعی می‌شود کودکان مورد سنجش بینایی قرار گیرند.
رییس بهزیستی شهرستان ورامین گفت: در سال گذشته بالغ بر14300 نفر کودک 3 تا 6 سال با مراجعه به مراکز در شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که 85 درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود.
هراتی تصریح کرد: از این تعداد 1009 نفر کودک مشکوک به مراکز تخصصی برای معاینات تخصصی معرفی شدند تا اقدامات بعدی برای مداوای تنبلی چشم آنها انجام شود.
وی بیان کرد: در ورامین چهار پایگاه ثابت و چندین پایگاه سیار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است. و خانواده‌ها می توانند با شماره تلفن 36251917_021 تماس حاصل نمایند و نسبت به دریافت برنامه اجرای طرح در پایگاه‌های ثابت و سیار اقدام کرده و به موقع با حضور در این مراکز کودکان خود را مورد معاینه قرار دهند.
رییس بهزیستی ورامین اظهار کرد: امسال این سنجش با استفاده از دستگاه غربالگر بینایی انجام می‌شود تا پروتگل های بهداشتی صورت پذیرد، و به سرعت کودکان مراجعه کننده بتوانند خدمات دریافت کنند.
 

کد خبر 19952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد