همایش ارتقاء سلامت اجتماعی در شهرستان فردیس برگزار شد.

امسال شعار هفته بهزیستی به زیستن در گام دوم ،شفافیت ،توانمند سازی و ارتقاء سلامت اجتماعیست .این سه مؤلفه ای که در قالب شعار بهزیستی آمده در جهت سلامت اجتماعی و رفاه عمومی می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : امروز مورخ ۲۶ تیرماه همایش ارتقاء سلامت اجتماعی با حضور دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان البرز ،نمایندگان فرماندهی نیروی انتظامی ، اعضاء شورای شهر فردیس و مسئولین استانی و محلی و جمع کثیری از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان فردیس برگزار شد.

در این همایش دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت :  دهه مبارک کرامت و همچنین میلاد با سعادت امام رضا (ع ) و هفته بهزیستی رو خدمت همه ی حاضرین در مراسم و خانواده بزرگ بهزیستی ، جامعه مددکار و کارکنان پر تلاش و صبور بهزیستی استان البرز و خصوصا شهرستان فردیس تبریک عرض مینمایم.

مدیرکل بهزیستی در ادامه گفت : بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی لازم بود برای اینکه آرمانهای انقلاب تحقق پیدا کند ساختار هایی تعریف شود که یکی از آن ساختارها سازمان بهزیستی است که توسط شهید بزرگوار فیاض بخش بنیان گذاشته شد و در حمله و انفجاری که توسط منافقین نظام انجام شد به شهادت رسیدند که امروزه ثمره آن یک شجره طیبه ایست که در خدمت رفاه و سلامت اجتماعی آحاد جامعه قرار دارد .

امسال شعار هفته بهزیستی به زیستن در گام دوم ، شفافیت ، توانمند سازی و ارتقاء سلامت اجتماعیست و این سه مؤلفه ای که در قالب شعار بهزیستی آمده در جهت سلامت اجتماعی و رفاه عمومی می باشد.

شاید همگان بهزیستی را با بحث افراد دارای معلولیت میشناسند یعنی گمان میکنند بهزیستی فقط متولی افراد دارای معلولیت هست ، البته که این بخش کوچکی از فعالیتهای بهزیستی است و بخش عمده فعالیت های بهزیستی از قبل از تولد تا زمان سالمندی را پوشش میدهد ، قبل از تشکیل خانواده ، مبحث آموزش های پیش از ازدواج ، بعد از ازدواج نیز آموزش های گسترده ای را به جامعه هدف و به تمام جامعه ارائه میدهد.

دکتر حیدری در خصوص خدمات مهدهای کودک گفت : مهد کودک یکی از بهترین دوران عمر هر انسان است برای شکل گیری شخصیتش و واکسینه شدن در مقابل آسیب های متعدد اجتماعی که هم به شکل سنتی و هم به شکل آسیب های مدرن و صنعتی ، جامعه ما را تهدید میکنند.

به شکلی که مقام معظم رهبری دستور دادند کلیه قوا و کلیه دستگاه ها برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماع آستین همت بالا بزنند. 

در استان البرز ۲۸۱ مهدکودک وجود دارد و ۱۵ هزار کودک به لحاظ تولید محتوا زیر چتر اداره کل بهزیستی قرار دارند ، که ما میتوانیم از این فرصت در جهت واکسینه نمودن بچه های مردم در دوران کودکی برای آینده ی زندگی استفاده کنیم وخیلی از آموزش هایی که امروزه در جوامع مدرن داده میشود از سطوح پایین سن افراد آغاز میشود که با وجود مهادی کودک این فرصت در اختیار ما نیز هست.

برای سلامت اجتماعی  آحاد جامعه در حوزه های مختلف ،  بهزیستی استان البرز برنامه های مختلفی دارد به عنوان مثال در حوزه پیشگیری از اعتیاد طرح های اجتماع محور ما که در سال ۱۶۷ محله  آسیب خیز استان بخش خصوصی و دولتی ما فعال هستند و حدود ۱۰۵ هزار نفر متأثر از آموزش های ما هستند.

باز هم در حوزه پیشگیری فعالیت های متعددی در زمینه کاهش طلاق داریم دفتر مداخله در بحران به منظور کاهش طلاق را در استان البرز راه اندازی کردیم و آموزش های لازم را جهت کنترل و کاهش این آسیب به جامعه ارائه میدهیم.

بیش از ۵۰ مرکز مشاوره که به همه ی خانواده های دانش آموزان و دانشجویان مشاوره میدهند باز زیر نظر بهزیستی است و خدمات اجتماعی را ارائه می دهند.

در تمام شهرستان های استان البرز اورژانس اجتماعی فعال است که کمک میکند به تمام افراد آسیب دیده و در معرض آسیب ، افراد میتوانند با تماس با خط ۱۲۳ که یکی از بخش های اورژانس هست هر نوع کودک آزاری ،همسر آزاری، سالمند آزاری و خیلی از مسائل و معضلات اجتماعی دیگر را می توانند به همکاران ما گزارش دهند و بلافاصله همکاران ما حضور پیدا میکنند و خدمات لازم را ارائه میدهند و در دسترس بودن ، تخصصی بودن و به موقع بودن شعار ما در این خصوص هست.

ارائه خدمت به افرادی که سوء مصرف مواد مخدر دارند را با ۱۰۳ کمپ ترک اعتیاد انجام میدهیم.

مراکز باشگاه مثبت (خدمات به بیماران مبتلا به ایدز) را داریم  که اگر این مراکز و خدمات سازمان بهزیستی نباشد قطعا جامعه با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

بیش از ۷۱۰ مرکز خصوصی نگهداری بیماران و کاهش آسیب در استان البرز تحت نظار بهزیستی هستند و برای بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده اند طبیعتا هر چه مشارکت مردم در جامعه بیشتر باشد سلامت اجتماعی آن جامعه بالاتر خواهد بود.


دکتر حیدری در پایان و در بحث ارتقا ء سلامت اجتماعی گفت : بهرحال کشور ما یک کشور در حال توسعه و در حال گذار میباشد و البته با داشتن دشمنان قدرتمندی در جهان استکبار که مانع توسعه و رشد ما می شوند و سلامت اجتماعی جامعه ما را باتهدید مواجه میکنند همین بحث تحریم ها قطعا روی سلامت اجتماعی جامعه تأثیرگذار است و ما باید تلاش بکنیم که آثار زیان بار آن را  روی طبقات فرودست و جامعه هدف در بهزیستی کمتر کنیم و تا جاییکه امکان هست بتوانیم جامعه را به سلامت از این گردنه عبور دهیم.

کد خبر 1994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد