تشکیل نخستین جلسه مشورتی فرزندان بهزیستی در آذربایجان شرقی

نخستین جلسه مشورتی فرزندان بهزیستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی، معاونان و مدیران استانی ادارات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و تمامی ادارات حاضر به ارائه عملکرد خود در رابطه با فرزندان بهزیستی پرداختند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی؛
جلسه مشورتی فرزندان بهزیستی نماد ارج نهادن به این قشر

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در جلسه مشورتی فرزندان بهزیستی با اشاره به اهمیت موضوع آتیه فرزندان بهزیستی، آشنایی با سیاست های کلان مجموعه در راستای توانمندسازی فرزندان را یکی از اهداف تشکیل این جلسه عنوان کرد. 
دکتر فرگل صحاف، این اقدام را ارج نهادن به فرزندان بهزیستی و استفاده از پتانسیل معاونت های مختلف در راستای اهداف سازمان عنوان کرد و افزود: امکان ارتباط بین نماینده شورای مشورتی فرزندان بهزیستی با اعضای کمیته "کاپ" (کمیته پیشگیری، کنترل و ساماندهی آسیب های اجتماعی) از این طریق میسر می شود.  

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی/
تلاش برای ارائه مدل چند وجهی در توانمندسازی فرزندان بهزیستی
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در نخستین جلسه مشورتی فرزندان بهزیستی گفت: امیدورایم با همکاری تمام ادارات و بهره گیری از نتایج جلسات مشورتی بتوانیم مدل چند وجهی در توانمندسازی فرزندان بهزیستی ترسیم کنیم. 
دکتر حبیب الله مسعودی فرید افزود: نمی توان با حرکت یک سویه و یک وجهی، فرزندان بهزیستی را توانمند کرد. بنابر این ضرورت رشد همه جانبه در حوزه های مختلف اجتماعی، جسمی، روانی، اقتصادی و... ضروری است. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی؛
آذربایجان شرقی جزء معدود استان های عضو در جلسه مشورتی فرزندان بهزیستی
دکتر مهتاب منصوری، معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن قدردانی از مددکاران و فعالان در حوزه فرزندان بهزیستی گفت: آذربایجان شرقی جزء معدود استان های عضو در جلسه مشورتی فرزندان بهزیستی است و این امر نشان از اهتمام این اداره کل به امور فرزندان دارد. 
وی تشکیل این جلسه را نقطه عطفی در فعالیت های سازمان دانست و ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد رد و تعالی فرزندان بهزیستی باشیم. 

دبیر مجمع مشورتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به نمایندگی از اداره کل بهزیستی استان در تشریح اقدامات انجام یافته در مجمع مشورتی فرزندان گفت: در این راستا کلاس های متعدد در زمینه آموزش مهارت های زندگی، شغلی و راه های کسب درآمد متناسب با مهارت های فردی فرزندان در حال ترخیص توسط اساتید مجرب مراکز غیردولتی در بنگاه ها و کارگاه های کوچک زود بازده برگزار شده است.
علی آزاد، معرفی فرزندان ترخیص شده به آموزشگاه های فنی و حرفه ای و کارخانجات جهت ایجاد شغل و کسب درآمد را از دیگر اقدامات مجمع مشترکی عنوان کرد.
وی بر اهمیت پیگیری و آگاه شدن از وضعیت فرزندان ترخیص شده از طریق مراکز شبانه روزی و کلینیک های مددکاری تاکید کرد و افزود: در این راستا کارهای زیادی انجام شده است که از آن جمله می توان به پیگیری پرونده  آزادسازی فرزندان زندانی که به علت جرایم غیرعمد در حبس بوده اند، از طریق حمایت های اداره کل بهزیستی استان و خیریه فرزندان رحمت و ستاد دیه استان اشاره کرد.
وی از حمایت و پیگیری مدیر کل بهزیستی استان در رابطه با  فرزندان بهزیستی قدردانی کرد.

کد خبر 19939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد