دوازدهمین مرکز حرفه آموزی دختران با معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال در هشترود کلنگ زنی شد

پروژه مرکز حرفه آموزی دختران با معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال در هشترود با حضور مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی، فرماندار و خیرین شهرستان همزمان با هفته بهزیستی کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی، در مراسم کلنگ زنی مرکز حرفه آموزی دختران با معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال هشترود گفت: بسیاری از مشکلات جسمی و ذهنی، قبل از تولد آغاز می شود و با انجام دادن آزمایش ژنتیک می توان جلوی بسیاری از معلولیت ها را گرفت.
دکتر فرگل صحاف با اشاره به اینکه حرفه آموزی دختران با معلولیت ذهنی بالای ۱۴ سال در هشترود، دوزادهمین مرکز تخصصی در این زمینه در استان محسوب می شود، اظهار کرد: هیات مدیره موسسه که اکثرا از خانواده‌های معلولین می باشند، در ساخت این مجموعه فعال و مصمم هستند و در این راستا با افراد خیّر متعددی ارتباط برقرار کرده و قول مساعدت گرفته اند.
صحاف گفت: اعتبارات حاصل از کمک خیّران با اعتبارات دولتی در اداره کل بهزیستی استان برابری می کند و این امر نشان از فرهنگ والای و خِرد جمعی هم استانی های ما دارد.  
وی ابراز امیدواری کرد: برحسب برآوردهای انجام شده، ظرف یکسال آتی ۵۰ درصد پروژه تکمیل شود.
صحاف، هدف نهایی از ساخت این مرکز را توانمندسازی جامعه هدف برای حضور در اجتماع عنوان کرد و افزود: پرداخت کمک هزینه های اشتغال، مسکن، هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان و معافیت سربازی از دیگر برنامه های اداره کل به منظور توانمندسازی معلولین هستند. 
وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: در این راستا با صدور مجوز  فعالیت برای 155 مرکز خصوصی در سال ۹۸ تعداد مراکز زیرنظر این اداره کل به ۱۷۰۰ رسیده و از این طریق برای بیش از 12 هزار نفر اشتغالزایی شده است.
گفتنی است؛ در این مرکز آموزش هایی از قبیل گلسازی، قالی‌بافی، بافندگی، نقاشی، ساخت بدلیجات توسط مربیان و اساتید در رشته های مذکور به جامعه هدف داده خواهد شد.
فرماندار شهرستان هشترود با اشاره به فعالیتهای چشمگیر ارگانهای این شهرستان در زمینه امور اجتماعی ،تلاشهای اداره بهزیستی شهرستان را ستودنی توصیف نموده و افزود: هشترود جزو معدود شهرستانها در سطح کشور می باشد که ۹ سند بومی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی  توسط ارگانهای شهرستان تدوین شده است و در این زمینه بهزیستی شهرستان در خصوص تدوین سند پیشگیری از طلاق  تلاشهای شایان توجهی را نموده است.
مهندس امینیان همچنین فعالیتهای انجام یافته در خصوص فعالیتهای پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی را حائز اهمیت عنوان کرده و از زحمات خیرین شهرستان در خصوص احداث مرکز حرفه آموزی دختران بالای چهارده سال با هدف توانمند سازی و زندگی عادی معلولان در جامعه میان سایر اقشار قدردانی نمود.

کد خبر 19938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد