استاندار فارس :توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی در دستور کار دولت است

به مناسبت هفته بهزیستی  دکتر عنایت ا.. رحیمی از اداره کل بهزیستی فارس بازدید نمود

*
 دکتر عنایت الله رحیمی در بازدید از اداره کل بهزیستی استان ، ضمن تبریک هفته بهزیستی عنوان کرد: توجه به مددجویان و توان‌خواهان نه تنها یک وظیفه اجتماعی و انسانی است ؛ تکلیفی شرعی در چارچوب قانون نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی و فرهنگی ما ارج نهادن به انسان همواره مورد توجه بوده است ، یادآور شد: یک انسان فارغ از محدودیت‌ها و کاستی‌هایی که به دست خود آنها نیز ایجاد نشده مورد احترام‌ است و باید همچون سایر شهروندان زندگی کنند. 

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد:  در عمر پر برکت سازمان بهزیستی در راستای  عزت و احترام و کرامت مددجویان و توانخواهان  اقدامات خوبی  انجام شده است.

دکتر رحیمی ادامه داد:  البته تقدیر از اقدامات انجام شده   به معنای این نیست که تمام نیازها و مشکلات این قشر جامعه  مرتفع شده و معتقدیم  هر روز مشکلات و موضوعات متفاوتی نمود پیدا می‌کند که باید برای حل آنها چاره اندیشی کرد.

استاندار  فارس با اشاره به گذشت ۴۰ سال از عمر سازمان بهزیستی ، چهل سالگی را زمان پختگی و خردورزی ، بردباری و تحول دانست و اظهار کرد: هم اکنون زمان آن رسیده که همه نقاط قوت و ضعف سالهای گذشته بررسی شده و سند و برنامه ای در راستای تحول و توسعه این سازمان تدوین و اجرایی شود.

دکتر رحیمی تلاش های انجام شده در راستای توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی را مثبت ارزیابی کرد و ضمن تاکید بر لزوم تقویت این اقدامات گفت: در زمینه موضوعات درمانی تربیتی ،  اشتغال ، معیشت ، مسکن و ...  حرکت های بسیار ارزشمندی انجام شده و باید به عنوان یکی از برنامه های خوب و موثر  ادامه یابد.

وی اشتغال را از دغدغه ها و مسائل امروز جامعه برشمرد  و با اشاره به اینکه محدودیت های موجود این مشکل را در جامعه هدف بهزیستی پر رنگ تر کرده است ، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید تمام تلاش بر این است که با ایجاد فرصت‌های شغلی هدفمند برای این افراد قسمتی از این مشکل  رفع شود.

استاندار فارس اظهار کرد: در این راستا تسهیلاتی در اختیار نهادهای حمایتی قرار داده شده است که با هدف ایجاد اشتغال به مددجویان اختصاص می‌یابد.

توجه به آموزش ، تامین مسکن و بهره گیری از توان خیرین و سازمان های مردم‌ نهاد برای کاستن از مشکلات مددجویان و افرادی که دچار محدودیت های جسمی یا ذهنی هستند از دیگر موضوعاتی بود که دکتر رحیمی بر لزوم انجام آن ها در بهزیستی تاکید کرد

کد خبر 19929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد