نشست ریاست سازمان بهزیستی کشور با نمایندگان شورای مشورتی فرزندان بهزیستی برگزار شد

نشست دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور با نمایندگان شورای مشورتی فرزندان بهزیستی بصورت ویدئو کنفرانس بطور همزمان در کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر قبادی دانا  تعداد فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی را ۲۶هزار نفراعلام کرد و گفت :حدود ۱۶هزار نفر در خانواده های جایگزین و ده هزار نفر در ۳۳ شیرخوارگاه و ۵۵۰ مرکز شبه خانواده حضور دارند.
وی خانواده محوری را مهمترین رویکرد سازمان بهزیستی در حوزه نگهداری از فرزندان دانست و افزود : تلاش شده تا فرزندان فاقد سرپرست به خانواده های واجد شرایط سپرده شوند و فرزندان فاقد سرپرست موثر نیز در مراکزی که  سعی شده تماما شرایط خانواده درآنها برقرار شود نگهداری می‌شوند.

دکتر قبادی دانا خاطرنشان کرد : در ۹ سال گذشته ده هزار فرزند به فرزندخواندگی سپرده شده اند که این فرایند با راه‌اندازی سامانه فرزند خواندگی تسهیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه واژه ترخیص در بهزیستی معنائی ندارد تصریح کرد : همانطور که هیچ فرزندی از خانواده خود ترخیص نمی‌شود، در بهزیستی هم چنین اتفاقی نمی‌افتد و صرفا در سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی فرزندان آماده مستقل شدن و الحاق به جامعه می‌شوند.
وی فرزندان بهزیستی را میوه های شجره طیبه بهزیستی که مولود انقلاب اسلامی است دانست و گفت : این فرزندان در سطح مشاورین و اعضای شورای مشورتی مدیران کل در تصمیم گیریها و سیاست گذاری‌ها کمک می‌کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دغدغه ها و چالش های مشترک در میان فرزندان در آستانه استقلال اذعان کرد: اشتغال، مسکن، ازدواج، سلامت، آموزش و شبکه اجتماعی فرزندان در غالب یک کمیسیون مطرح خواهد شد و اعضای شورای مشورتی بر حسب علاقه و تخصص عضو این کمیسیون ها میشوند.
قبادی دانا با تاکید بر استعداد یابی و آموزش از سنین پایین گفت : با توجه به ایجاد شرایط توانمندسازی از ۳ سالگی طرح ها و بسته های آموزشی و مهارت افزایی از این سنین آماده ارائه خواهد شد .
وی در خصوص مستمری ماهیانه فرزندان بهزیستی گفت : ۱۶هزار فرزندی که در خانواده های جایگزین حضور دارند ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان دریافت می‌کردند که این مبلغ در حال حاضر به ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیداکرده و بصورت متمرکز به حساب آنها واریز می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود : سرانه پرداخت به فرزندان شبه خانواده که توسط خیرین اداره می‌شود نیز با حفظ کرامت در تاریخ مقرر ماهیانه برای فرزندان ۱۲تا۱۸ساله به مبلغ سرانه ۶۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود همچنین فرزندان دارای معلولیت نیز ماهیانه کمک هزینه ۹۲۴ هزار تومانی دریافت می‌کنند و این پرداخت ها در جهت توانمندسازی فرزندان فاقد سرپرست موثر صورت می‌گیرد.

وی خواستار برگزاری جلسات شورای مشورتی بصورت ماهیانه شد و تصریح کرد : حضور مدیران کل به دلیل عملیاتی کردن مصوبات، تصمیم گیریها و ارائه طرح های کاربردی ضروری است.
قبادی دانا افزود :مشاورین مدیران بعنوان اعضای اصلی شورای مشورتی حکم کشوری دریافت خواهند کرد اما در شرایط خاص همه اعضای شورای مشورتی استان‌ها می‌توانند در جلسات حضور داشته باشند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اذعان کرد : با توجه به اینکه ظرفیت های وزارتخانه برای رشد و ارتقا و بهینه سازی فرایند ها در اختیار این شوراست ضروریست تا با تصمیم گیری های درست، براداران و خواهران خود را در مسیر تکامل همراهی و کمک کنید.

در ادامه دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بهزیستی به وجود فرزندان موفق و تحصیلکرده به خود می‌بالد گفت : با توجه به تجربه و درک بالایی که از مسائل و مشکلات بهزیستی دارید، قطعا پیشنهادات سازنده ای در جهت رفع موانع خواهید داشت.
وی افزود :اداره کل بهزیستی مازندران از طرح ها و پیشنهادات عملیاتی شما که قابلیت ارایه در سطح کلان داشته باشد حمایت می‌کند.
مدیر کل بهزیستی مازندران شورای مشورتی فرزندان بهزیستی را بازوان توانمند این نهاد حمایتی در رفع چالش ها و تقویت نقاط قوت دانست و افزود :بعنوان عضوی از بدنه سازمان بهزیستی بهترین افراد برای تغییر نگرش ها و بهبود فرایند های سازمانی هستید.
وی خاطرنشان کرد :برای رسیدن به این مرحله ضروریست تا با ارتقای دانش خود و مطالعه، روش های درست مطالبه گری را بیاموزید.
وی با اشاره به مشکلات دریافت تسهیلات مسکن و اشتغال با توجه به قوانین بانک های عامل گفت : رفع برخی موانع نیازمند تصمیم‌گیری‌ها در سطح کلان است اما این موضوع نباید مانع مطالبه گری ها و تصمیم سازی های شما شود.

کد خبر 19914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد