بهزیستی در رسانه | بهزیستی در جست‌وجوی افزایش پاکی معتادین بهبودیافته/ اشتغالزایی برای۶۳۸ معلول سمنانی

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان از راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد در این استان به عنوان یک راهکار مطمئن برای جلوگیری از عود بیماری اعتیاد و افزایش دوران پاکی معتادین بهبودیافته خبر داد.

علیرضا ایزدپور به بهانه هفته بهزیستی در نشستی با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: طول درمان معتادین در مراکز جامع ترک اعتیاد برخلاف مراکز قبلی، تا حد زیادی افزایش و به حداقل یک سال می‌رسد. ضمن اینکه این مراکز جامع ترک اعتیاد مداخلات خود را به حوزه‌های مختلف تسری می‌دهند.

وی با بیان اینکه در مراکز جامع ترک اعتیاد هم عوارض زیستی و اجتماعی و هم اشتغال و روابط بیمار با خانواده و..مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد افزود: تلاش ما بر این است که اولین مرکز جامع ترک اعتیاد استان را در هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از کاهش احتمال عود و افزایش دوره پاکی را از اهداف راه‌اندازی این مراکز جامع ترک اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: همه مقدمات لازم برای افتتاح این مرکز در استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه همه بخش‌های این مراکز توسط افراد مقیم مدیریت می‌شود افزود: خوشبختانه سرانه تخصیصی به ازای هر فرد بستری در این مراکز هم رقم قابل توجهی است و از همین رو می‌توان برنامه‌ های متعددی برای اثرگذاری بیشتر روند درمان عملیاتی کرد.
ایزدپور با بیان اینکه در این مراکز به ازای هر بیمار 5 تا 6 میلیون تومان هزینه می‌شود تصریح کرد: برای راه‌اندازی این مراکز یک سری استانداردها تعیین شده است. در استان نیز هر کدام متقاضیان بتوانند این استانداردها را فراهم کنند، می‌توانند اقدام به راه اندازی مرکز جامع ترک اعتیاد در استان کنند.

فعالیت مراکز اقامتی ترک اعتیاد با 50 درصد ظرفیت در شرایط کرونایی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین از خدمات‌دهی بهزیستی به جامعه هدف خود در 11 مرکز سرپایی و 14 مرکز اقامتی ترک اعتیاد در سطح این استان خبر داد و افزود: بیماران در مراکز اقامتی ما به مدت یک ماه خدمات دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به شیوع کرونا و خطر همه‌گیری در بین بیماران اعتیاد گفت: به دلیل خطر همه‌گیری بهزیستی استان همه مراکز این بخش را تعطیل کرده است. البته در یک ماه اخیر اجازه داده شده که مراکز اقامتی ترک اعتیاد در استان با 50 درصد ظرفیت، فعالیت خود را از سر گیرند.

وی با بیان اینکه همه خدمات بهزیستی در حوزه اعتیاد به صورت رایگان ارائه می‌شود اضافه کرد: بعد از چهارماه، مداخلات دیگری از سوی بهزیستی با هدف تکمیل فرآیند درمان انجام می‌شود. ضمن اینکه در زمینه اشتغال معتادین نیز تلاش‌های جدی از سوی بهزیستی صورت می‌گیرد تا احتمال بازگشت معتادین به اعتیاد را به حداقل ممکن برسانیم.
اشتغالزایی بهزیستی برای۶۳۸ مددجو

این مدیر مسوول از تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در این استان خبر داد و با بیان اینکه بهزیستی به دنبال برنامه‌های پیشگیری اجتماع‌محور است، افزود: بهزیستی استان در همین راستا به پنج هزار و ۲۸۹ نفر در سطح استان خدمات مشاوره و خدمات درمانی ارائه‌ می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از تلاش برای ایجاد اشتغال برای جامعه معلولین و جامعه هدف این اداره خبر داد و گفت: در همین راستا طی یک سال اخیر۶۳۸ مددجوی بهزیستی صاحب شغل شدند.

وی همچنین از تلاش برای اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت با هدف اشتغالزایی برای جامعه هدف بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: در همین ارتباط در بخش مشاغل خانگی تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به متقاضیان اعطا می‌شود.ضمن اینکه در بخش کسب‌وکار آزاد نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد به کارفرماهایی که معلولین را جذب می‌کنند اعطا می‌شود.

ایزدپور همچنین از اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: زنان سرپرست خانوار علاوه بر این از مستمری و حقوق ماهانه نیز برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه به زنان سرپرست خانوار جوان مستمری داده نمی شود ادامه داد: سیاست بهزیستی در بخش، توانمندسازی زنان جوان سرپرست خانوار است. با توجه به اینکه این افراد توانایی اشتغال دارند و مستمری بهزیستی نیز رقم چندان زیادی نیست، بهزیستی می‌کوشدزمینه اشتغال را برای آنها فراهم کنند تا خود بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند.

این عضو کارگروه اشتغال استان با اشاره به حمایت‌های این سازمان از زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش و حمایت بهزیستی در استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای افتتاح 9 طرح در هفته بهزیستی در استان خبر داد و گفت: معاونت پیشگیری و توانمندسازی بهزیستی با صرف اعتباری 10 میلیارد ریالی این 9 طرح را آماده بهره برداری کرده است.

کد خبر 19903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد