بهزیستی در رسانه | ۵۲۸۹ خدمات مشاوره در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ارائه شد

ایزد پورگفت: به پنج هزار و ۲۸۹ نفر در راستای درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد خدمات مشاوره و درمان ارائه‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا ایزد پور» در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی از فعالیت ۱۱ مرکز ترک اعتیاد غیردولتی در سطح استان سمنان خبردادوگفت:  در این مراکز خدمات مختلفی در طی ۲۱ روز به معتادان در حال بهبودی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه خدماتی مثل خدمات مراکز سرپایی درمان اعتیاد، مراکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد، کاهش آسیب (DIC)، مراکز سرپناه یا شبانه، اشتغال، تبصره دو ماده ۱۶ و کنترل و پیشگیری از ایدز در مراکز خاص تحت نظارت بهزیستی ارائه می‌شود اضافه کرد: در ۱۴ مرکز بهبود اقامتی میان‌مدت، ۲۸ روز خدمات به معتادان در حال بهبودی ارائه می‌شود.

وی همچنین از ارئه خدمات مختلف به بهبودیافتگان در مراکز جامع ترک اعتیاد به مدت یک سال  خبردادوگفت: در سطح استان ۱۱ مرکز سرپایی درمان اعتیاد، ۱۱ مرکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد، دو مرکز DIC و SHELTER و چهار گروه سیار فعالیت دارند.

ایزد پور با تأکید بر اینکه در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۲۸۹ نفر معتاد از مراکز خاص بهزیستی استان خدمات دریافت کردند ادامه داد: در سه‌ماهه اول سال جاری به علت شیوع کرونا و تعطیلی مراکز اقامتی، تعداد ۲۵۰ نفر در این مراکز پذیرش شدند که نشان می‌دهد به علت وضعیت کرولا امکان افزایش آمار اعتیاد وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه تعداد ۳۳۸ نفر در سال گذشته تحت پوشش خدمات کاهش آسیب بهزیستی استان سمنان بودند  افزود: در حال حاضر مراکز اقامتی مرتبط با ماده ۱۵ با ۵۰ درصد ظرفیت  پذیرش دارند.

وی با اشاره به اینکه در مراکز جامع ترک اعتیاد، دو هفته سم‌زدایی، چهار ماه اقامت و تا یک سال ارائه خدمات بهبودیافتگان اعتیاد ارائه می‌شود اظهار کرد: جامعه‌ای موفق است که هم مباحث مبارزه با سوداگران مرگ و مصرف مواد مخدر و هم اقدامات پیشگیرانه را باهم اجرا کند.

ایزد پور با اشاره به تشکیل گروه‌های مختلف و انجام برنامه‌های متعدد در محیط‌های مختلف روستایی و شهری بیان کرد: برنامه‌های پیشگیرانه بهزیستی در راستای عدم مصرف مواد مخدر و مصون‌سازی جامعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه با بیان این مطلب که سال گذشته ۶۳۸ مددجوی بهزیستی استان شاغل شدنداضافه کرد: این میزان اشتغال از طریق خویش‌فرما یعنی راه‌اندازی کسب‌وکار یا خدمت گرفتن از سوی کارفرما ایجادشده است.

وی بابیان اینکه متقاضی تسهیلات اشتغال برای مشاغل خانگی تا سقف ۲۰ میلیون تومان و به‌منظور کسب‌وکار آزاد از طریق کارفرما ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است، افزود: اگر کارفرمایی معلولان را به خدمت گیرد بخشی از حق بیمه افراد را بهزیستی متقبل خواهد شد تا کارفرمایان نسبت به اشتغال این افراد ترغیب شوند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ۳۲۱ هزار و ۶۵۱ نفر از خدمات حوزه اجتماعی، توان‌بخشی، پیشگیری‌ها و مشارکت‌ها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سال گذشته شش هزار و ۱۱۲ نفر از مراکز فوریت‌های اجتماعی، دو هزار و ۹۲ نفر از خدمات توان‌بخشی، ۹۵۶ نفر از خدمات مراکز روزانه، حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی بهره‌مند شدند.

وی  به  ارائه برنامه‌های آگاه‌سازی به ۱۰ هزار و ۷۷ نفر در راستای کاهش معلولیت  اشاره داشت وافزود: سال گذشته شش هزار و ۹۰۲ نفر غربال‌گری شنوایی و ۲۴ هزار و ۲۸ نفر غربال‌گری تنبلی چشم شدند و همچنین تعداد یک هزار و ۸۵۰ نفر از مشاوره‌های ژنتیک بهره‌مند شدند.

ایزدپور با  بیان اینکه ۸۵ دختر بدسرپرست یا بی سرپرست در مراکز تحت حمایت بهزیستی استان سمنان زندگی می‌کنند، ابراز داشت: این افراد در مراکز شبه خانواده و خانه‌های کودکان و نوجوانان بهزیستی حضور دارند که همه خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هشت مرکز نگهداری و یک مرکز سلامت خدمات نگهداری و حمایتی را به جامعه هدف خود ارائه می‌کند ابراز داشت: دختران تحت حمایت در این مراکز تحت نظارت از خدمات متفاوت و تخصصی استفاده می‌کنند.

کد خبر 19902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد