تهران| هدف اصلی ما ارائه خدمات حمایتی به کسانی است که از روال عادی زندگی باز مانده اند

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران، هدف اصلی فعالیت در این معاونت را ارائه خدمات حمایتی روزانه و شبانه روزی به افراد و گروه هایی دانست که بنا به دلایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از روال عادی زندگی باز مانده و در وضعیت اضطراری قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان تهران، زهره غلامعلی زاده معاون اموراجتماعی دفاتر ستادی زیر مجموعه معاونت و اهم وظایف آن ها را جهت آشنایی بیشتر مردم و جامعه هدف معرفی کرد.

وی گفت:  معاونت اموراجتماعی با دفاتر توانمندسازی زنان و خانواده،کودکان و نوجوانان شبه خانواده، دفتر آسیب های اجتماعی همچنین دفتر فرزندخواندگی، دفتر مهدهای کودک فعالیت می کند.

غلام علیزاده حمایت از زنان خودسرپرست و افراد تحت تکفل آنان را از وظایف دفتر توانمندسازی زنان و خانواده، نظارت برمراقبت و پرورش شبانه روزی کودکان و نوجوانانی که به دلایل مختلف، خانواده خود را از دست داده و یا فاقد سرپرست موثر و با صلاحیت هستن را بر عهده دفتر کودکان و نوجوانان شبه خانواده اعلام کرد.

وی ادامه داد: جذب، پذیرش، حمایت و مراقبت شبانه روزی از کودکان، دختران و زنان در معرض آسیب های اجتماعی، شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و بازپدید، شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات خانواده های متقاضی طلاق را بر عهده دفتر آسیب های اجتماعی ، بررسی شرایط فرزندان قابل واگذاری و همچنین خانواده های متقاضی فرزند پذیری نیزبر عهدهکارشناساندفتر فرزندخواندگی است.

غلام علیزاده گفت: برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد مهدهای کودک به منظور ایجاد بستری مناسب در راستای رشد همه جانبه کودکان مشتمل بر ابعاد روانی، اخلاقی، معنوی، اجتماعی و جسمی نیز برعهده دفتر مهدهای کودک است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران، ضمن تاکید بر حساسیت های خاص هر دفتر، شعار شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده را سرلوحه ی فعالیت و اقدام در این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد که در گام دوم بتوانیم با تلاش مضاعف و بهره مندی بهینه از منابع موجود، به تمام اهداف ارزشمند پیش بینی شده دست یابیم.

کد خبر 19895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد