کبودراهنگ/  توانمندسازی زنان روستایی با اجرای طرح تامین خدمات مالی،افتتاح گروه خودیار زنان روستای بشیک تپه شهرستان

به مناسبت هفته بهزیستی گروه خودیار طرح تامین خدمات مالی در راستای توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر و ایجاد کسب و کارهای کوچک روستای بشیک تپه از بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان به همت مجتمع خدمات بهزیستی ندای مهر تحت نظارت بهزیستی شهرستان کبودراهنگ گروه خودیار زنان در چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی با حضور بخشدار بخش شیرین سو ورئیس بهزیستی شهرستان افتتاح شد.

رضا جعفری نیکو رئیس بهزیستی شهرستان گفت: در این طرح افراد روستایی با تشکیل گروه‌های 15 الی 20 نفره اقدام به آغاز فعالیت در کسب و کارهای کوچک می‌کنند و طی چند مرحله  تسهیلات با مبالغ مختلف به آنها داده می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان افزود: این تسهیلات بعد از اعتمادسازی در بین طرفین می‌توان تا بیش از 10 میلیون افزایش یابد و این مسأله باید موجب رونق کسب و کارهای روستایی و ایجاد فضای تعامل و روستاها شود.

وی افزود: این طرح جزو شش برنامه محوری اقتصاد مقاومتی مصوب هیأت دولت است که منجر به بهبود وضع معیشتی خانوارهای روستایی می‌شود و از مهاجرت اهالی روستاها به شهر جلوگیری می‌کند.

جعفری نیکو یادآور شد: قبل از تشکیل گروه‌ها و اجرای طرح، آموزش‌های لازم به این افراد داده می‌شود تا بعد از اجرای طرح و سنجش نوع فعالیت مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

رئیس بهزیستی شهرستان اظهار کرد: 98 درصد افراد این گروه‌ها شامل زنان بیکار و سرپرست خانوار هستند که این مسأله باعث تحکیم بنیان خانواده در سطح جوامع روستایی می‌شود.

کد خبر 19888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد