در رسانه/ ارائه خدمات غیر حضوری به مددجویان بهزیستی ایلام

مدیر کل بهزیستی استان ایلام، گفت: زمینه خدمات‌ دهی به صورت غیر حضوری نیز برای مددجویان فراهم شده است و از مددجویان تقاضا می شود امور خود را تا حد ممکن به صورت غیر حضوری انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، زهرا همتی مدیر کل بهزیستی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: در ایام شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امور مددجویان توسط پرسنل این سازمان انجام شده و خدمات دهی کماکان ادامه دارد.

وی افزود: زمینه خدمات‌ دهی به صورت غیر حضوری نیز برای مددجویان فراهم شده است و با توجه به گسترش این بیماری در سطح استان از مددجویان تقاضا می شود امور خود را تا حد ممکن به صورت غیر حضوری انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، گفت: باتوجه به شیوع این بیماری تمهیدات خاصی برای پرسنل این اداره و همچنین جامعه هدف در نظر گرفته شده ‌است که از این جمله می‌توان به ارائه اقلام بهداشتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: از مددجویانی که برای انجام امور خود به بهزیستی مراجعه می‌کنند تقاضا می‌شود  هنگام مراجعه به این اداره نکات بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند.

جلوگیری از شیوع کرونا در مراکز سالمندان

همتی گفت: خوشبختانه در پیک اول شیوع کرونا این سازمان با رعایت نکات بهداشتی توانسته به ‌خوبی از شیوع این بیماری در مراکز سالمندان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از سالمندان در مراکز مربوط به این بیماری دچار نشده‌اند اظهار کرد: تعداد معدودی از افرادی که به تازگی در این مراکز پذیرش شده‌اند به این بیماری دچار بودند که با تمهیدات اندیشیده شده خوشبختانه بیماری آن‌ها کنترل و از شیوع آن جلوگیری شده است.

لزوم برخورد قضایی با متکدیان

مدیر کل بهزیستی استان ایلام‌، گفت: متولی جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر به عهده بهزیستی نیست و برای رفع این مشکل کارگروهی با شرکت ۱۱ دستگاه به ریاست فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

همتی با بیان اینکه تنها متکدیانی که مددجوی سازمان بهزیستی هستند توسط این سازمان ساماندهی می شوند، افزود: بسیاری از متکدیانی که در سطح شهر ایلام مشاهده می شوند شرایط لازم از جمله معلولیت و یا سرپرست خانوار بودن برای تحت حمایت قرار گرفتن اداره بهزیستی را ندارند.

وی با بیان این‌که جهت مقابله با تکدی‌گری در سطح شهر ایلام ضروری است رسانه‌ها وارد عمل شوند، اضافه کرد: کمک نکردن مردم به متکدیان سطح شهر از جمله مهم‌ترین فرهنگ سازی‌هایی است که ضروری است توسط رسانه‌ها انجام گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، تصریح کرد: جهت رفع این معضل ضروری‌ است برخورد جدی از سوی دستگاه‌های قضایی با متکدیان در سطح شهر انجام گیرد.

راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی در هلیلان

وی به ساخت چندین منزل مسکونی در شهرستان تازه تاسیس هلیلان اشاره کرد و گفت :این منازل مسکونی با کمک خیرین و به منظور رفع مشکل مسکن برخی از مددجویان این شهرستان ساخته شده‌اند.

همتی به راه‌اندازی پایگاه خدمات اجتماعی طی روزهای آینده در شهرستان هلیلان اشاره کرد و گفت: این اقدام به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان انجام می‌شود .

وی به تلاش برای محرومیت‌زدایی جامعه هدف در شهرستان ملکشاهی اشاره کرد و افزود: اعتبارات مطلوبی جهت اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش شهرستان ملکشاهی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 19874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد