بهره برداری از مرکز داده (دیتا سنتر) بهزیستی استان

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بهزیستی استان و رئیس مرکز فناوری استانداری، مرکز داده (دیتا سنتر) بهزیستی استان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بهزیستی استان و رئیس مرکز فناوری استانداری، مرکز داده (دیتا سنتر) بهزیستی استان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال  به بهره برداری رسید. 

ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان ضمن تبریک هفته بهزیستی، توجه به زیرساخت ها، تقویت و گسترش بسترهای ارائه خدمات الکترونیک از جمله اقداماتی است که می بایست مورد توجه جدی واقع شود.

پورمجاهد گفت: کار در مجموعه بهزیستی و حساسیت بالای بسیاری از موضوعات کاری بهزیستی می بایست مورد حمایت جدی و آنی مسئولان قرار بگیرد، چرا که کار در بهزیستی تعطیل بردار نبوده و بسیاری  از تصمیمات و حمایت ها می بایست بالفاصله منجر به اقدام شود تا از بسیاری از آسیب ها پیگیری بعمل آید. 

مدیرکل بهزیستی استان  نیز گفت: با توجه به فرسودگی ساختمان ستادی و عمر بالای سازه (حدود 70 سال)، ساخت و تجهیز اطاق سرور  قابل توجیه نبود به همین دلیل ساخت، تجهیز و راه اندازی اطاق سرور جدید در محل بهزیستی شهرستان در دستور کار قرار گرفته و انجام شد.

حمیدرضا الوند افزود: ایمن سازی دیتا سنتر با توجه به اهمیت داده ها، شرایط موجود انسانی(هکرها) و حملات سایبری و باج افزارها نیاز به توجه بسیار زیادی داشته و دارد که این مهم در مرکز داده بصورت ایزوله انجام می گیرد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی معاونت ارتباطات و امنیت بهزیستی کشور و اهداف سازمانی، اجرایی نمودن پروژه دیتا سنتر جدید با همه امکانات زیرساختی در اولیت قرارداشته لذا این مرکز بر همین اساس راه اندازی شده است.

الوند گفت: از ویژگی های برتر دیتا سنتر بهزیستی  می توان به دکل مهاری 33 متری در مجارت ساختمان مرکز داده و ارتباط هوایی با دکل بیمارستان شهید بهشتی برای ارتباطات راه دور، امتیاز 5 شاخه دکل مهاری جمعا به ارتفاع 138 متردر سطح شهر،  سیستم برق اضطراری 12KW اتوماتی، -فضای مناسب جهت استقرار رک و سرورهای بعدی احتمالی(مستاجر)، نگهبانی و سیستم نظارتی مدار بسته،  دسترس بودن در مرکز شهر و قابلیت اتصال به فیبر نوری شرکت مخابراتاشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: هماهنگی با سایر پروایدر های ارتباطی VPLS، دارا بودن اکسس کنترل (دستگیره های هوشمند برای ورود و خروج) و سیستم اطفاء حریق FM200 اتوماتیک از دیگر تجهیزات این مرکز است. 

کد خبر 19869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد