دررسانه| ۱۳۰ میلیارد خسارت کرونا به مهدهای کودک خراسان رضوی/ ساماندهی ۶۱۰ کودک کار توسط بهزیستی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۰۰ مهدکودک در خراسان رضوی وجود دارند که در مدت کرونا مجموعا متحمل ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت شده‌اند.

به گزارش مشهد فوری، حمیدرضا پوریوسف صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی و چهلمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی برگزار شد اظهار کرد: هزار و ۴۰۰ مهدکودک در خراسان رضوی وجود دارند که در مدت کرونا مجموعا متحمل ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت شده‌اند که این خسارات در حوزه مراکز توابخشی هم چمشگیر بود. 
:وی افزود۲۵۶ مرکز تحت پوشش بهزیستی در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کارا ثبت نام کردند. 

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: سامانه دیدبان در هفته بهزیستی رونمایی خواهد شد جهت دریافت نقطه نظرات و پاسخ‌دهی نظامند به مردم کلیه پرداخت‌ها به مراکز تحت پوشش الکترونیک شده است و این گامی بزرگی است در جهت شفافیت کلیه خدمات بهزیستی در سامانه سازمان ثبت و خدمت گیرنده پیامک داده می‌شود. 

پوریوسف با بیان اینکه فرایند فرزند خواندگی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود گفت: ۱۸۱ مرکز خدمات بهزیستی به نام مثبت زندگی در محلات با هدف ارائه خدمات بهزیستی ، خدمات پیشگیرانه به جامعه هدف همان محله راه اندازی خواهد شد و کلیه خدمات مستمری بگیران به این مراکز ارسال می‌شود. 

وی عنوان کرد: ۵ مرکز توانبخشی در مشهد، فیروزه، فریمان، قوچان و طرقبه_شاندیز در هفته بهزیستی افتتاح خواهند شد همچنین ساختمان اداره بهزیستی شهرستان بجستان افتتاح می‌شود.مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۴۸ مسکن روز یکشنبه همزمان با ۲۱۰۰ واحد مسکونی به واجدین شرایط تحویل داده می‌شود و اولین مرکز بیماران روانی کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال در مشهد راه اندازی می‌شود.

پوریوسف متذکر شد: تعداد تماس‌ها به سامانه ۱۲۳ در مدت کرونا افزایش پیدا کرد ولی این افزایش به معنای افزایش آسیب‌های خانوادگی نیست زیرا ۴۰ درصد آن‌ها به مسائل مربوط به بهزیستی نبود. وی با بیان اینکه جمع آوری و شناسایی کودکان کار در حیطه وظایف شهرداری و نیروی انتظامی است گفت: بهزیستی وظیفه ساماندهی آن‌ها را دارد که تا بحال ۶۱۰ کودک کار را ساماندهی کردیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: جذامیان در صورتی که بیماری آن‌ها را دچار معلولیت کرده باشد تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و از این بین ۷۳ جذامی در مرکز جذامیان به خاطر معلولیت دچار معلولیت شدند که خدمات بهزیستی را دریافت می‌کنند.

کد خبر 19855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد