افتتاح مرکز اتیسم " امید زندگی " به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در رشت

صبح روز بیست و سوم تیرماه مرکز اتیسم " امید زندگی " با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ، حجت الاسلام حمید نادم مسئول روابط عمومی ، دکتر پوررضا مشاور مدیرکل و مسئول دبیرخانه استانی شورای ملی سالمندان و محمد نوروزی ریاست بهزیستی شهرستان رشت افتتاح شد .

در حاشیه این افتتاح دکتر حسین نحوی نژاد ضمن تبریک هفته بهزیستی بیان داشت : درخودماندگی یا "اوتیسم" یک اختلال رفتاری ذهنی و احساسی است و کودکان مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباطات اجتماعی ناتوانند و ممکن است برخی از این کودکان تمایل داشته ‌باشند با دیگران ارتباط برقرار کنند اما شروع و ادامه ارتباط برای آن‌ها مشکل است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون هیچ روش قطعی برای درمان مبتلایان به اوتیسم یافت نشده‌ است و افراد اوتیستیک برای تمام عمر این بیماری را با خود به همراه خواهند داشت و این در حالی است که تعداد افراد مبتلا به این بیماری در جهان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: بهترین شیوه برای درمان این کودکان تغییر رفتار کاربردی است و ابتدا ارزیابی اولیه‌ای از کودکان انجام می‌شود سپس این کودکان مهارت‌هایی را به صورت سلسله مراتبی در یک دوره یاد می‌گیرند و سپس مورد ارزیابی مجدد واقع می‌شوند و این شیوه یک شیوه رفتاری مبتنی بر ارتباط موثر با کودک و مشوق‌هاست که باید مورد توجه خانواده های دارای فرزند اوتیسم قرار گیرد.

 گفتنی است این مرکز تنها مرکز اتیسم گیلان می باشد که با سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان بخش خصوصی در زمینی به ابعاد ۲۰۰ مترمربع با شش اتاق مجزا به بهره برداری رسیده و برای ۱۳ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال نموده است .

شایان ذکر است : طبق آمار ۱ درصد هر جامعه ای دارای اختلالات طیف اتیسم می باشد  .

کد خبر 19853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد