مراسم تقدیر از خیرین برگزیده استانی

مدیرکل بهزیستی استان گفت : دستگیری از نیازمندان در همه حال و در همه جا مورد رضایت پروردگار است و بهزیستی خانه خیرین بزرگواری است که دل در گرو خدمت رسانی به محرومین مبتنی بر رضایت الهی دارند می باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان مراسم تقدیر از خیرین برگزیده استانی با حضور علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان و معاون پشتیبانی و منابع انسانی، رئیس اداره مشارکتهای مردمی مراکز غیردولتی و اشتغال و جمعی از خیرین برگزیده استانی  در سال شهید فیاض بخش با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی علی الخصوص شهید شاخص سازمان بهزیستی کشور شهید دکتر محمد علی فیاض بخش را گرامی داشت و از زحمات و تلاش های کلیه کارکنان بهزیستی معاون پشتیبانی و منابع انسانی رئیس اداره مشارکتهای مردمی و کلیه  عوامل و دست اندرکاران  هفته بهزیستی تقدیر و تشکر کرد.

ایزدپور در تصریح بر سابقه پیشین تشکیل سازمان بهزیستی و بیانات گهربار شهید فیاض بخش در دستگیری از نیازمندان و افراد جامانده از رفاه بیان داشت: پیشرفت و دستاوردهای چهل ساله سازمان بهزیستی مرهون تلاش همدلانه و خرد جمعی کلیه ی کارکنان، خیرین و افرادی است که با هر وسیله ای بهزیستی را در راستای خدمتگزاری به محرومین و جامعه هدف یاری می کنند.

ایزدپور در ادامه گزارشی از عملکرد بهزیستی استان سمنان در سال ۱۳۹۸ بیان داشت و افزود: هفته بهزیستی امسال از ۲۱ لغایت ۲۷ تیرماه با شعار شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سطح سلامت اجتماعی خانواده برگزار می شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ۳۲۱ هزار و ۶۵۱ نفر از خدمات حوزه اجتماعی، توان‌بخشی، پیشگیری‌ها و مشارکت‌ها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سال گذشته شش هزار و ۱۱۲ نفر از مراکز فوریت‌های اجتماعی، دو هزار و ۹۲ نفر از خدمات توان‌بخشی، ۹۵۶ نفر از خدمات مراکز روزانه، حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی بهره‌مند شدند.

وی به ارائه برنامه‌های آگاه‌سازی به ۱۰ هزار و ۷۷ نفر در راستای کاهش معلولیت اشاره داشت و افزود: سال گذشته شش هزار و ۹۰۲ نفر غربالگری شنوایی و ۲۴ هزار و ۲۸ نفر غربالگری تنبلی چشم شدند و همچنین تعداد یک هزار و ۸۵۰ نفر از مشاوره‌های ژنتیک بهره‌مند شدند.

ایزدپور در ادامه گفت:اجرای طرح پویش همدلی در حمایت از صاحبان مهدهای کودک که صاحبخانه نبودند توانست در بخشش بیش از ۷۰ در صد از اجاره بهای مهدهای کودک توسط صاحبخانه های آنان موثر باشد.

وی همچنین انجام مشاوره های تلفنی ۱۴۸۰ و ۱۲۳ در ایام کرونایی و مداخله تلفنی در کاهش اضطراب و استرس عموم علاوه بر دیگر وظایف تعریف شده در این بخش بهزیستی را  از دیگر خدمات برجسته بهزیستی استان سمنان برشمردند.

وی بیان داشت:دستگیری از نیازمندان در همه حال و در همه جا مورد رضایت پروردگار است و بهزیستی خانه خیرین بزرگواری است که دل در گرو خدمت رسانی به محرومین مبتنی بر رضایت الهی دارند می باشد.

ایزدپور در ادامه گزارشی از عملکرد حوزه مشارکتهای مردمی در سال ۹۸ ارائه داد و بیان داشت: در جلب و جذب مشارکتهای نقدی، غیرنقدی و خدماتی از اشخاص حقیقی و حقوقی در مراکز دولتی، خیریه و هیأت امنایی طرح و برنامه های متفاوتی اجرا شده است که شامل اجرای طرح شکرانه سلامت ، اجرای طرح بیمه نوین و اجرای طرح ضیافت مهر رمضان، اجرای برنامه های دهه ولایت ، اجرای طرح مشارکت در صندوق سرمایه گذاری یکم نیکوکاری آگاه، اجرای طرح حامی، طرح داوطلبین، طرح موبایل پیمنت با شماره تلفن و آدرس    #۱۴۰۰۰۰۲*۴*۷۳۳*، اجرای طرح لبخند مهربانی عیدانه ، اجرای طرح حلقه وصل، اجرای طرح پویش مشق، اجرای کمپین پوشاک زمستانه  و اجرای پویش صیانت از سلامت مددجویان : به منظور جلب مشارکتهای مردمی جهت تهیه و توزیع بسته های بهداشتی بین مددجویان تحت پوشش سازمان و مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و کودکان جهت پیشگیری از شیوع کرونا  فعالیتهای گسترده ای انجام شد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان گفت: با اقدامات و تعامل خوب فی ما بین بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت اعتبار خوبی برای مددجویان در راستای تهیه مسکن برای  برخی از جامعه هدف بهزیستی به ترتیب اولویت فراهم شد که جمع این مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۸ بود.

وی ادامه داد: جمع کمک های نقدی و غیر نقدی در سال ۱۳۹۸  که  جمع کل : ۴۹/۶۲۶/۴۶۳/۱۰۴ ریال  بوده است.

ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور و مشارکت خیرین در فعالیتهای خیرخواهانه بهزیستی بیان داشت : اداره کل بهزیستی استان سمنان همواره از انتقادات و پیشنهادات سازنده در راستای بهبود خدمت رسانی به جامعه هدف استقبال می کند.

دراین جلسه خیرین مباحث و پیشنهادات خود را مطرح نمودند  و از همکاری و حمایتهای آنان  با اداره کل بهزیستی استان سمنان  تقدیر و تشکر شد.

 

کد خبر 19839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد