دومین بنیاد فرزانگان ایلام افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی دومین بنیاد فرزانگان ایلام با عنوان "فرهیخته زنده دل زاگرس" روز دوشنبه با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام، مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی در شهر ایلام افتتاح و فعالیت خود را آغاز بکار کرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام در این خصوص توضیح داد:  این مرکز با هدف ارایه خدمات آموزشی، رفاهی، تفریحی، سیاحتی، مذهبی و غیره راه اندازی شده است.

زهرا همتی بیان کرد: این مرکز مکانی برای استقرار سالمندان و افزایش میزان بهره وری این گروه  از جامعه از اوقات فراغت و مشارکت آنها در فعالیتهای مختلف است.


وی هدف از راه اندازی بنیاد فرزانگان را ایجاد روحیه شادابی و نشاط در میان سالمندان، فراهم سازی زمینه های پرکردن اوقاف فراغت و در نتیجه بالابردن سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آنان عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام حوزه‏ های فعالیت بنیاد فرزانگان را فرهنگی و آموزشی از جمله در بخش هایی نظیر نویسندگی، شعر و ادبیات، تاریخ، کتابخوانی و مذهبی شامل آموزشهای قرآنی و اعتقادی، برگزاری اردوهای تفریحی و  استفاده از ظرفیت سالمندان در اجرای فعالیتهای مختلف برشمرد.

به گفته وی، این مرکز بصورت بخش خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت داشته و عموم سالمندان اعم از زن و مرد می توانند با عضویت رایگان در این مرکز از خدمات آن بهره مند شوند.

همتی جمعیت سالمندان ایلام را حدود 50هزار نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه به علت فرهنگ اصیل حاکم بر استان عمده سالمندان نزد خانواده های خود نگهداری می شوند.

21لغایت 27تیرماه به عنوان هفته بهزیستی با شعار "بهزیستی در گام دوم؛ شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده" نامگذاری شده است.

پایان/

کد خبر 19838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد