دیدار مدیر کل بهزیستی استان با استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته بهزیستی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در دیدار با محمدرضا پور محمدی، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیام هفته بهزیستی در چهلمین سال تاسیس؛ بهزیستی در گام دوم، شفافیت، تحول خدمت، ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده در راستای کاهش مشکلات و مسائل اقشار تحت پوشش و نیازمند گفت: در بحث آسیب های اجتماعی با توجه به تکلیف مقرر در برنامه ششم توسعه، بهزیستی مکلف به کاهش ۲۵ درصدی آسیب ها در پایان برنامه ششم، شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، دکتر فرگل صحاف با اعلام این مطلب افزود: در این راستا بهزیستی به ارائه خدمات پیشگیرانه به آحاد جامعه به خصوص افراد و خانواده های در معرض آسیب در زمینه هایی از قبیل مشاوره و راهنمایی، خشونت علیه زنان، کودک آزاری، کودکان کار، زنان خشونت دیده، دختران آسیب دیده یا در معرض آسیب مشغول ارائه خدمات تخصصی و نگهداری می باشد.

وی تعداد افراد مستمر بگیر در حوزه توانبخشی و اجتماعی را بالغ بر ۱۰۰ هزار خانوار عنوان کرد .

صحاف، فعالیت های انجام گرفته در معاونت پیشگیری را چنین تشریح کرد: در سال ۹۸ در قالب طرح پیشگیری از تنبلی چشم، بیش از ۱۵۷ هزار کودک مورد معاینه و غربالگری قرار گرفتند. همچنین مشاوره ها و آزمایش های ژنتیک برای تشخیص معلولیت های قبل از تولد و ارائه مشاوه های حضوری و تلفنی در راستای حل اختلافات خانوادگی و جلوگیری از آسیب های ناشی از تزلزل بنیان خانواده از دیگر فعالیت های صورت گرفته در زمینه پیشگیری است .

صحاف، از ارائه خدمات تخصصی توانپزشکی، توانمند سازی و توانبخشی مراقبتی در قالب ۱۳۲ مرکز تخصصی غیر دولتی به ۱۰ هزار معلول در حوزه توانبخشی خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست و زنان سرپرست خانوار گفت: به منظور آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار، اقدامات زیادی از قبیل آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار، پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، پرداخت سرمایه کاربلاعوض، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، پرداخت کمک هزینه سلامت جسمی وروانی زنان خانواده های نیازمند، تقویت و توسعه گروه های همیار زنان و بیمه های اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار کرد: با توجه به سیاست های سازمان و اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری امور به بخش خصوصی با اعطای مجوز فعالیت به ۱۵۵ مرکز تخصصی، هم اکنون تعداد مراکز خصوصی تحت نظارت بهزیستی به یک هزار و ۷۰۰ مرکز رسیده است و موجبات اشتغال بالغ بر ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

صحاف از واگذاری ۵۸۱ واحد مسکن مددجویی با اعتبار ۳۱۸ میلیارد ریال در سال ۹۸ خبر داد و بیان کرد: به مناسبت هفته بهزیستی ۵۴ واحد مسکن نیز افتتاح شد.

رسیدگی به اقشار نیازمند نوعی احیاء زندگی است

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر کل و شورای معاونان بهزیستی ضمن قدردانی از زحمات فعالان این حوزه، کاردر نهادهایی مثل بهزیستی را بسیار ارزشمند و دارای اجر و قرب مضاعف در درگاه الهی دانسته و با اشاره به آیه شریفه قرآن مجید "هرکس نفسی را زنده نماید گویی که کل مردم را زنده کرده است" افزود: احیاء صرفا زنده کردن مرده نیست،  بلکه حیات بخشیدن به زندگی یک فرد نیز می تواند احیاء باشد.

دکتر پورمحمدی توجه به مقتضیات جدید ویژه هر دوران را مهم توصیف نمود و افزود: با تغییر هرم نسبی جمعیت در سالهای آتی، سالمندی جمعیت افزایش پیدا خواهد کرد و از هم اکنون باید تمهیدات لازم برای آن زمان اندیشیده شود.

وی همچنین ارتقاء کیفیت ارائه خدمات را از نکات مهم و موثر در افزایش اعتماد اجتماعی دانست و شرایط سخت را ظرفیتی برای شناخته شدن انسانهای توانمند و مدیریت را فرصتی برای خدمت به مردم و به جا گذاشتن آثار ارزشمند دانست.

کد خبر 19835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد