خراسان رضوی | ۶۵۸۸ خانواده دارای دو عضو معلول به بالا صاحب مسکن شده اند

معاون امور مشارکتهای مردمی و توانمندسازی مؤسسات و امور مجلس سازمان بهزیستی روز چهارشنبه در "همایش تجلیل از نیکوکاران برگزیده" در مشهد گفت:شش هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی ظرف یک سال اخیر برای خانواده های دارای دو معلول به بالا در سطح کشور ساخته و به آنها تحویل شده است.

معاون امور مشارکتهای مردمی و توانمندسازی مؤسسات و امور مجلس سازمان بهزیستی روز چهارشنبه در "همایش تجلیل از نیکوکاران برگزیده" در مشهد گفت: شش هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی ظرف یک سال اخیر برای خانواده های دارای دو معلول به بالا در سطح کشور ساخته و به آنها تحویل شده است.

ذوالفقار یزدان مهر گفت : سازمان بهزیستی در ادامه این مسیر و مطابق برنامه تکلیفی امسال برنامه ساخت هفت هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر را در همین بخش در دست اجرا دارد.
ذوالفقار یزدان مهر بر اهمیت توانمندسازی خانواده های تحت پوشش بهزیستی و تلاش بی وقفه این سازمان در این راستا تاکید و بیان کرد: هم اینک ۱۱۳ هزار خانوار مددجویان بهزیستی در سطح کشور در نوبت دریافت مسکن قرار دارند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی از ابتدای تأسیس تاکنون ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد زیر پوشش ساخته و هم اینک نیز ساخت ۵۰ هزار واحد دیگر را در دست اجرا دارد.

معاون سازمان بهزیستی همچنین گفت: در چارچوب کمکهای این سازمان به خانواده های سیلزده در سطح کشور نیز قرارداد ساخت شش هزار واحد با سازمان بسیج و ۱۵ هزار واحد دیگر با قرارگاه سازندگی بسته شده است.
وی مهمترین رویکرد سازمان بهزیستی را تغییر نگاه "دولت محور" در ارائه خدمات به اقشار نیازمند به نگاه "جامعه محور" اعلام و بیان کرد: بهزیستی قصد دارد با برگزاری "همایش تجلیل از نیکوکاران برگزیده" جایگاه خیران را نهادینه نموده و موانع را از سر راه فعالیتهای نیکوکارانه آنها بردارد.
یزدان مهر بر تلاش سازمان بهزیستی در کمک به شکل گیری مؤسسات خیریه تاکید و بیان کرد: هم اینک شاهد پیچیده‌ترین شرایط اقتصادی هستیم لذا در چنین وضعیتی نیاز به همراهی، همکاری و مساعدت خیران بیش از پیش احساس می شود. بر همین اساس سازمان بهزیستی بر توانمندسازی توأم با کرامت تاکید دارد و معتقد است نباید نگاه مقطعی بر این حوزه حاکم باشد.
وی خروجی "همایش تجلیل از نیکوکاران برگزیده" را شناب دهی به صدور مجوز تاسیس مراکز خیریه اعلام و بیان کرد: یکی از اقدامات مدیریت مشارکتهای سازمان بهزیستی راه اندازی "سامانه باشگاه بزرگ خیران" است تا نیازهای این حوزه از طریق آن احصا و اعلام عمومی شوند. با این اقدام مسیری روشمند برای جلب مشارکتها و برنامه ریزی بهینه آن ایجاد می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: ظرف چهار سال اخیر ۵۱۸ واحد مسکونی در سطح این استان به خانواده‌های دارای دو عضو معلول به بالا واگذار شده است.
حمیدرضا پوریوسف افزود: در مجمع طی این مدت ۱۰ هزار و ۳۶ واحد مسکن به همه خانواده های دارای عضو معلولان زیر پوشش بهزیستی در خراسان رضوی واگذار شده است. در ادامخه این مسیر هم اینک پنج هزار و ۱۷۲ واحد مسکن دیگر نیز در سح این استان در حال ساخت است.
وی همچنین گفت: پارسال ۹۰۰ میلیارد ریال مشارکت مردمی توسط اداره کل بهزیستی خراسان رضوی جذب شد که نسبت به سال پیشتر ۱۷ درصدی بیشتر بود.

همایش تجلیل از خیران برگزیده سازمان بهزیستی به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد. در این چارچوب از ۳۰۰ فرد نیکوکار حوزه بهزیستی کشور تجلیل می‌شود.

کد خبر 1983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد