نشست تخصصی با عنوان ( حجاب عامل تحکیم خانواده و کاهش آسیبهای اجتماعی) به مناسبت هفته حجاب و عفاف

صبح روز بیست و دوم تیرماه نشست تخصصی با عنوان ( حجاب عامل تحکیم خانواده و کاهش آسیبهای اجتماعی) به مناسبت هفته حجاب وعفاف با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ، مشاور مدیرکل در امور بانوان پورحبیبی ، معاون امور پیشگیری دکتر نوبخت ، رئیس اداره حراست مهدی پور و ۶۰ نفر از مدیران و بانوان کارمند بهزیستی استان و جامعه هدف ، کارشناسان امور زنان استانداری گیلان در سالن باغچه بان بهزیستی شهرستان رشت برگزار گردید.

در این نشست دکتر حسین نحوی نژاد ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی و چهلمین سال تاسیس این سازمان اظهار کرد: عفاف آموزه دین مبین اسلام و موجب مصونیت فرد از آسیب های اجتماعی است.

‌ وی با اشاره به اینکه زن ریحانه بهشتی و مظهر جمال و زیبایی خداوند است، تصریح کرد: در همه ادیان الهی به رعایت حجاب، پوشش و عفاف تاکید شده است و زنان ایرانی خیلی پیش تر از ورود اسلام، از حجاب کامل برخوردار بوده اند و پذیرش اسلام و تکوین و گسترش آن در ایران باعث گردید این مهم دقیق تر و منسجم تر شود.

دکتر نحوی نژاد بیان داشت : یکی از فواید حجاب را آرامش روانی فرد در جامعه خواند و گفت: مادران باید نسبت به تقویت بنیه اعتقادی خصوصا در امر حجاب و عفاف نسبت به فرزندان خود حساسیت به خرج داده و عواقب عدم رعایت ان را به فرزندان خود گوشزد کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: باید در جهت ارتقاء سطح آگاهی جوانان در خصوص حفظ حد و حدود، عفاف و حجاب در جامعه و خانواده تلاش کرد و در مقایسه ای منصنافه جایگاه والای زن در اسلام را با سایر ادیان و دولت های غربی تبیین کرد.

گفتنی است : در این نشست ضمن بهره مندی از بیانات سرکارخانم مهدوی استاد حوزه های علمیه  از  ۵ بانوی مدیر و کارمند  شاخص و فعال در حوزه حجاب و عفاف تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 19790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد