ششمین پایگاه خدمات اجتماعی ایلام همزمان با  هفته بهزیستی افتتاح می شود

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی ششمین پایگاه خدمات اجتماعی این استان در شهرستان تازه تاسیس هلیلان افتتاح خواهد شد.

زهرا همتی در نشست خبری با اصحاب رسانه های گروهی استان به مناسبت هفته بهزیستی که بصورت مجازی برگزار شد، افزود: این پایگاه فردا با حضور مسئولان شهرستان هلیلان افتتاح و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی خدمات این پایگاه را شامل مداخله، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در این منطقه عنوان کرد و گفت: این پایگاه بصورت بخش خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت داشته و ششمین پایگاه خدمات اجتماعی استان ایلام محسوب می شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین از اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی ایلام از طریق بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: این اعتبار به دو صورت بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مددجویان واجد شرایط برای حل مشکل ودیعه مسکن قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراجعه و حضور مردم به صورت روزانه به خدمات بهزیستی افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ خانوار پشت نوبتی برای دریافت خدمات بهزیستی در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار، این خانوارها نیز زیر حمایت‌های بخش‌های مختلف بهزیستی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام افزود: این اداره کل در بحث کرونا به اقشار تحت پوشش از طریق خیرین و نهادهای مختلف، بسته‌های مختلف معیشتی توزیع کرده است.

***افزایش خدمات بهزیستی در هلیلان و ملکشاهی

وی گفت: بهزیستی استان ایلام برای دو شهرستان ملکشاهی و هلیلان خدمات ویژه ای در بحث محرومیت زدایی، اجرای طرح‌های اشتغالزایی، ایجاد پایگاه اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته است.

وی از کاهش ۱۸ درصدی خودکشی در استان ایلام خبر داد و گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، بهزیستی استان برنامه مختلفی را در منطق آسیب پذیر استان اجرایی کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام همچنین با ذکر اینکه تاکنون هیچ موردی از کرونا در خانه سالمندان ایلام گزارش نشده، افزود: شرایط حساس نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری سالمندان در استان ایلام موجب شده تامددجویان مراکز نگهداری سالمندان در سلامت کامل باشند.

همتی درباره میزان ابتلا در مراکز نگهداری بیماران روانی گفت: در مرکز نگهداری بیماران روانی 3 مورد ابتلا به کرونا ویروس وجود داشته است که با انجام اقدامات قرتطینه و ارائه خدمات درمانی وضعیت آنان بهبود یافته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات حمایتی به معلولان کرونایی تحت پوشش بهزیستی گفت: معلولان تحت پوشش بهزیستی ایلام که به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند، از تمام خدمات حمایتی بهزیستی برخوردار بوده‌اند.

21لغایت 27تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

کد خبر 19783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد