مدیر کل بهزیستی استان کرمان : شناخت اولویت های حوزه سالمندی منجر به کاهش بحران های این دوره می شود

آیین معرفی نرم افزار " اپلیکیشن " همیار سالمند در حاشیه اجرای پنل تخصصی تعالی سالمندی با حضور مدیر کل و اعضاء شورای معاونین بهزیستی کرمان ، اعضای کمیته سلامت و امور بیمه ای شورای سالمندان در محل سالن ارشاد اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، عباس صادق زاده مدیر کل با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم زندگی سالمندان بهبود وضعیت سلامت جسمی و روانی این گروه می باشد، گفت : با رویکرد سلامت محور می توان اقدامات موثری در زمینه سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان انجام داد .

وی با اشاره به روند رو به افزایش جمعیت سالمندان و کاهش نرخ زاد و ولد اظهار داشت : تلاش برای توانمندسازی سالمندان و برنامه ریزی ارتقاء سطح فرهنگی با هدف توسعه زیرساخت ها و نیازمندی های سالمندان می تواند امنیت روحی و روانی این قشر را تامین کند .

صادق زاده هدف ازمعرفی نرم افزار"  اپلیکیشن "  همیار سالمند را بررسی و شناخت اولویت های مسائل حوزه سالمندان دانست و افزود : شناخت اولویت های حوزه سالمندی ، به کارگیری راهکارهای تخصصی و همکاری بخش های دولتی و تشکل های مردم نهاد سه اصل اساسی در کاهش بحران های دوران سالمندی است .
کاشف مدیر داخلی مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان حال خوب با اشاره به تاثیر نرخ رشد سالمندی بر اقتصاد کشور گفت : پیری جمعیت باعث اخلال در حوزه تولید و سرمایه گذاری می شود .

وی اضطراب و افسردگی را از اختلالات شایع دوره سالمندی عنوان کرد و گفت : ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی میتواند به ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان منجر شود .


مدیر داخلی مرکز روزانه آموزشی - توانبخشی سالمندان آموزش خودمراقبتی در سالمندان را ضروری دانست و خاطر نشان کرد : با توجه به افزایش مشکلات سالمندان با گذر زمان مراکز و بخش های مرتبط باید آموزش خودمراقبتی را در اولویت کاری خود قرار دهند .


در ادامه دکتر برهانی کارشناس حوزه سالمند شناسی و دکتر یوسفی روانشناس این حوزه به آموزش تخصصی مسائل حوزه سالمندی با موضوع تعالی ، تبعیض و افسردگی و اقتصاد سالمندی پرداختند.

کد خبر 19745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد