آیین واگذاری همزمان 76 واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش  در سراسر استان برگزار شد

همزمان با چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی کشور و در دومین روز از هفته بهزیستی آیین واگذاری همزمان 76 واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش در سراسر استان توسط دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا در آیین واگذاری واحدهای مسکونی گفت: از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی، ۴۶۶ واحد مسکونی مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در خانواده و هزار و ۶۳۴ واحد دیگر نیز به سایر خانوارهای تحت پوشش دارای یک فرد معلول و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند تعلق دارد.  

وی افزود: براساس برنامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز، متوسط متراژ واحدهای مسکونی ۷۵ متر خواهد بود که اعتبارات آن از منابع دولتی پیش بینی شده با تسهیلات بانکی ارزان قیمت از مبلغ ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای خانوارهای تحت پوشش و۱۰ تا ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بسته به شرایط خانوارها ساخته و تسهیل شده و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.  

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: عملیات ساخت در زمین های که خود افراد داشتند آغاز شده است البته اگر فردی فاقد زمین بود از سوی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن زمین در اختیار آن قرار گرفته است.  

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون ۱۲۶ هزار واحد مسکونی تسهیل و در اختیار خانوارهای تحت پوشش قرار گرفته است تصریح کرد:۹۰ هزار از این تعداد واحد مسکونی از ابتدای تشکیل دولت یازدهم واگذار شده است. همچنین ۴۵ هزار واحد مسکونی دیگر در حال حاضر با پیشرفت های فیزیکی متفاوت در دست احداث است.

حمیدرضا الوند مدیرکل بهزیستی استان نیز در این آئین با اشاره به تحویل 76 واحد مسکن مددجویی به مددجویان تحت پوشش در سراسر استان گفت: اسن تعداد مسکن مددجویی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن خیرین مسکن ساز و بنیاد مستضعفان تهیه و تحویل مددجویان شده است. 

الوند خاطرنشان کر:  برای این تعداد مسکن مددجویی اعتباری بالغ بر شصت میلیارد و هفتصد و هشتاد میلیون ریال هزینه شده است. 

گفتنی است در این آئین و در سطح کشور 2100 واحد مسکن مددجویی تحویل مددجویان شد.

کد خبر 19730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد