ری | سرپرست بهزیستی ری: مشارکت های مردمی نقش کلیدی برای رسیدن به اهداف سازمانی را ایفا می کند

سرپرست بهزیستی شهرستان ری گفت: مشارکت های مردمی در همراهی با برنامه و طرح های خدمات رسان بهزیستی، نقش کلیدی برای رسیدن به اهداف سازمانی را ایفا می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، محمدرضا خدابخشی سرپرست اداره در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه   به تمامی همکاران در سراسر کشور و همچنین کارمندان خدوم و ارزشمند بهزیستی شهرستان، چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی را تبریک گفت.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری به معرفی خدمات سازمان بهزیستی پرداخت و گفت :پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با بررسی ها و مطالعاتی که توسط شهید والامقام دکتر محمد علی فیاض بخش صورت گرفت، سازمان بهزیستی کشور در جهت تحقق اصل سوم ،بیست و یکم و بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی  به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 از ادغام 16 سازمان، نهاد ،موسسه و انجمن خیریه تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارایه خدمات و حمایت ها و با تکیه بر مشارکتهای مردمی و توانمند سازی و همکاری نزدیگ سازمان های ذی ربط در جهت گسترش خدمات توانبخشی ، حمایتی ، بازپروری با توجه  ویژه به کودکان ، زنان ، معلولین و سالمندان نقشی موثر در ارتقای سلامت روان و کیفیت رفاه اجتماعی احاد جامعه ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات بواسطه گستره ی جامعه هدف در سازمان بهزیستی بی بدیل است، اظهار کرد:  خدمات بهزیستی  به کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست،  نگهداری سالمندان و معلولین  نیازمند در مراکز شبانه روزی مانند معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، بیماران اعصاب و روان مزمن که بعضا بی سرپرست یا دارای سرپرستان کم بضاعت یا بی بضاعت هستند در مراکز تحت نظارت بهزیستی صورت می پذیرد.

خدابخشی در ادامه به دیگر خدمات سازمان بهزیستی که شامل مشاوره قبل از ازدواج و هنگام طلاق، تهیه جهیزیه، تامین مسکن مددجویان و معلولان، صدور مجوز مهدهای کودک،  پایگاه سلامت روان، مراکز نگهداری کودکان کار و خیابانی و.... است، اشاره کرد و افزود : بی‌شک عمده‌ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی محسوب می شود و بهزیستی از چندین جهت وظایف و مسئولیت‌های سنگینی را عهده‌دار است.

 سرپرست بهزیستی شهرستان ری گفت: با توجه به وضعیت و شرایط بحرانی که  ویروس کرونا در چند ماهه اخیر به وجود آورد بیشترین خدمت را این سازمان  در سطح جامعه، به ویژه در نگهداری سالمندان با اقدامات خاص خود داشته است، چنانچه در حال حاضر شاهد کمترین آمار فوت در افراد دارای کهولت سن هستیم که در مقایسه با کشورهای پیشرفته این آمار بسیار مطلوب محسوب می شود.

خدابخشی اظهار داشت: بهزیستی از جمله سازمان های پیشرو است که در خط مقدم، مقابله و مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار دارد و با تمام توان و تخصص خود در حال  ساماندهی اینگونه مسائل و مشکلات است که می توان به خدمات اورژانس اجتماعی، پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، ساماندهی کودکان کار و خیابان اشاره کرد.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری یادآور شد: معاونت توسعه پیشگیری سازمان نیز که وظیفه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیتهارا عهدار است، طرح ها و اقدامات ویژ ه ای به منظور پیشگیری از بروز معلولیتها را در زمینه بینایی، شنوایی و ژنتیک انجام داده است که می توان به طرح های غربالگری شنوایی کودکان که برای سنجش شنوایی از بدو تولد و پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) برای کودکان درسن 3 تا 6 سالگی و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج به منظور پیشگیری از تولد نوزادان معلول  اشاره کرد.

وی در پایان متذکر شد: با همه تلاش و کوششی که در سازمان بهزیستی انجام می گیرد، اعتبارات دولتی حجم بالای نیازهای جامعه هدف بهزیستی را پوشش نمی دهد و نیاز است تا صاحبان مشاغل، کارآفرینان، اساتید، علما،کسبه و خیرین که امکاناتی در جهت اشتغال، مسکن، معیشت و غیر دارند، در این امر مهم ما را یاری کنند.

کد خبر 19718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد