آخرین آمار از چندقلوهای آذربایجانی/ تکذیب افزایش آمار اختلافات خانوادگی در زمان شیوع کرونا

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی به آمار چند قلو در استان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۳۲۴ نفر خانوار دارای فرزند چند قلو در استان هستند که ۲۱۹ سه قلو و ۲۲۵ نفر نیز دوقلو و ۶ خانواده نیز چهار قلو هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عده‌ای از مردم در مقطعی از شیوع کرونا با مشکل مالی مواجه شدند که صرفا به یکبار مراجعه و دریافت بسته معیشتی ختم شد و در کل این مراجعات تاثیری در افزایش آمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی نداشته است. 

وی در خصوص افزایش یا کاهش اختلافات خانوادگی در زمان کرونا، تشریح کرد:  این سوال قابل پاسخگویی نیست؛ چرا که تبلیغات را در این زمینه به خوبی انجام دادیم و با اینکه در طول یک هفته تماس‌های ۱۲۳ چهار برابر شد ولی بیش از ۷۰ درصد این تماس‌ها اکثر غیرمرتبط بود و اکثرا سوالاتی در رابطه با خدمات سازمان داشتند. 

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر اینکه  آمار اختلافات خانوادگی در زمان شیوع کرونا افزایش نداشته است و همان آمار قبلی است، افزود: با شیوع کرونا سازمان بهزیستی سامانه‌ای راه‌اندازی کرد تا افرادی که خود را در صورت مواجه با اختلالات روانشناختی می‌دیدند با خط ۱۴۸۰ و ۱۲۳ تماس بگیرند. 

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی یک سازمانی خدماتی است و قطعا با همدلی و مشارکت تمامی‌ مراکز غیردولتی، تشکل‌ها و انجمن‌ها می‌توانیم در راستای توانمندسازی مددجویان و معلولان گام برداریم.

صحاف با اشاره بر اینکه ۱۸۰ خدمات در این سازمان وجود دارد که شامل زیرشاخه‌های زیادی می‌شوند، یادآور شد: تحریم‌ها از جمله مشکلاتی بود که با ان مواجه بودیم زیرا به عنوان مثال تحریم‌های ظالمانه باعث شده برخی از تجهیزات با قیمت گزافی خریداری شود زیرا شاید سال گذشته  می‌توانستیم چهار ویلچر خریداری کنیم ولی الان با پول چهار ویلچر، یک ویلچر می‌توانیم بخریم.

 
وی، ضمن قدردانی از افزایش مشارکت و اعتماد خیران به بهزیستی استان، گفت: هر کمکی که از سوی خیران به بهزیستی انجام می‌شود، مراحل این کمک‌رسانی در سامانه‌ ثبت و به خیران اعلام می‌شود در حالی که یک‌هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان مشارکت مردمی در سال گذشته بود. 

مدیرکل بهزیستی استان به مشکلات اخیر ماده ۱۶ در عدم پذیرش معتادان متجاهر اشاره و متذکر شد: در دوران شیوع کرونا از جمع‌آوری معتادان متجاهر استان در اسفندماه جلوگیری شد که این آیین‌نامه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود ولی از ۲۱ خرداد ماه مجددا پذیرش معتادان در مراکز ترک اعتیاد آغاز شده است.

وی ادامه داد: کمپ ویژه‌ی بانوان به‌زودی در این محل به بهره‌برداری می‌رسد به‌طوریکه از سال ۹۷ و ۹۸،  یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان توسط شورا برای این پروژه تخصیص یافته بود ولی تنها ۳۰ درصد این پروژه پیشرفت داشت که اکنون نیز ۸۵۰ میلیون تومان از طریق استاندار و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر برای تجهیز کمپ ترک اعتیاد ویژه‌ی بانوان تخصیص یافته است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال این کمپ بانوان به بهره‌برداری می‌رسد.

صحاف، به آمار چند قلو در استان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۳۲۴ نفر خانوار دارای فرزند چند قلو در استان هستند که ۲۱۹ سه قلو و ۲۲۵ نفر نیز دوقلو  و ۶ خانواده نیز چهار قلو هستند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه تعداد افکار خودکشی سال ۹۷ که با تلفن ۱۲۳ تماس گرفته است،  ۲۲۲ نفر اعلام شده است، ادامه داد: این تعداد در سال ۹۸ نیز به ۲۸۴ نفر رسیده است ولی آمار مواردی که منجر به خودکشی موفق شده، جزو وظایف بهزیستی نیست.

وی بیان داشت: ۵۰۰ خانوار جزو خانواده‌های متقاضیان فرزند خواندگی در استان هستند به‌طوریکه هر سال به‌طور میانگین حدود ۴۰ نوزاد به خانواده‌ها واگذار می‌شود، متقاضیان نوزادان زیر دو سال زیاد است و به همین دلیل خانواده‌ها مدت زیادی پشت نوبت باقی می‌مانند.

صحاف ادامه داد: تعداد یک‌هزار و ۲۷۲ دانشجو و ۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز نیز از حمایت‌های بهزیستی آذربایجان‌شرقی در  طول سال تحصیلی استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به اهمیت تشخیص معلولیت‌های قبل از تولد در سالم‌سازی جامعه از انجام مشاوره‌ها و آزمایش‌های ژنتیک در این راستا خبر داد و خاطرنشان کرد: پارسال ۵ هزار نفر با اعتباری افزون بر ۱۳ میلیارد ریال در این طرح  غربالگری شدند.

کد خبر 19715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد