شفافیت و تحول خدمات در الویت بهزیستی است

زنجان | مدیر کل بهزیستی در چهلمین سال تاسیس بهزیستی ، از افتتاح15 واحد مسکونی مددجویی ، 13 طرح اشتغالزایی ، افتتاح مراکز مثبت زندگی ، کلنگ زنی اولین مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست خیرساز ، افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد ، مرکز غیرانتفاعی cbr و مرکز مشاوره خانواده ، مانور اورژانس خدمات اجتماعی به منظور ارائه راهنمایی های لازم در زمینه پیشگیری از کرونا و آگاهی‌بخشی در زمینه فعالیت‌های بهزیستی ، افتتاح سامانه دیده بان بهزیستی با شماره۱۴۸۲ جهت ارتباط بیشتر با مردم و شفافیت فعالیت ها در هفته بهزیستی خبر داد و افزود : شفافیت و تحول خدمات در الویت بهزیستی است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در نشست خبری هفته بهزیستی با شعار شفافیت ، تحول خدمت ، سلامت اجتماعی در خانواده اظهار کرد : برنامه‌هایی را برای این هفته تدارک دیده‌ایم که با توجه به شرایط کشور و شیوع کرونا بیشتر در فضای مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: رونمایی از سامانه الکترونیکی مجوزهای سازمان بهزیستی و رونمایی از صورت‌های مالی سال ۹۸ بهزیستی در راستای شفافیت بخشی از برنامه‌های این سازمان در هفته آتی هستند.
وی از حمایت بیش از 80 هزار مددجو خبر داد و گفت: از این تعداد 18 هزار و 436 مستمری‌بگیر و 22 هزار معلول نیز از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.
محمدی با بیان اینکه در حوزه معاونت پیشگیری نیز بیش از 7 هزار نفر در مراکز زیر نظر بهزیستی پذیرش شد، اضافه کرد: این معاونت وظیفه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشاوره‌های روانشناختی را به عهده دارد.
محمدی با بیان اینکه اخیرا با همکاری دادگستری و شهرداری به جمع‌آوری 300 معتاد متجاهر در استان پرداختیمٰ بیان کرد: 24 مرکز اعتیاد در استان فعال است که بیش از 9 هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مراکز زیرپوشش بهزیستی کرونایی نداریم، بیان کرد: با همکاری اداره کل دادگستری و اقدامات صورت گرفته طلاق در استان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه یک هزار و 298 کارت هوشمند در استان صادر شده است، افزود: امسال همچنین میزان جذب اعتبارات در حوزه اشتغال 54 میلیارد ریال بوده است که از این طریق برای 139 مددجو شغل ایجاد شده است.
این مقام مسئول در ادامه تعداد خانواده‌های بررسی شده از معافیت سربازی را 19 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین با توجه به اینکه بهزیستی در قالب مرکز اورژانس اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال است، در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص دارای فعالیت است که در این حوزه به 4 هزار و 515 نفر ارائه خدمات شده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین در ارتباط با اتوبوس ویژه معلولان نیز گفت: هنوز این اتوبوس راه‌اندازی نشده است در حالیکه قرار بود دو دستگاه ون به این امر اختصاص داده شود.

کد خبر 19694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد