در رسانه | نواختن زنگ رعایت بهداشت هفته بهزیستی در مهد کودک «دانشمندان کوچک» همدان

رئیس بهزیستی شهرستان همدان: رشد و تکامل یکپارچه کودکان اولین هدف در مهدهای کودک است.

«رضا افشاری»    در حاشیه نواختن زنگ رعایت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  وظایف مهد های کودک، حمایت از کودکان مناطق کم برخوردارشهری و روستایی، حمایت از مادران شاغل و زنان سرپرست خانوار، پیشگیری و تشخیص به موقع معلولیت ها است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه مهد کودک کودکان را برای ورود به مدرسه و زندگی اجتماعی موفق آماده می کند، افزود: رشد و تکامل یکپارچه و تقویت روحیه ای فعال و شاد در زندگی اجتماعی را از اهداف دیگر مهدهای کودک عنوان کرد.

افشاری با اعلام اینکه همه ی موارد فوق و بویژه رعایت پروتکل ها و دستورعمل های بهداشتی به صورت مستمر توسط کارشناسان بهزیستی شهرستان، استان و سایر ارگانها همچون بهداشت و استانداری بازرسی می شود از خانواده ها خواست فرزندان خود را در مهد های کودک ثبت نام کرده و آنان را از این فرصت کارساز آموزشی و تربیتی برخوردار کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 446 کودک از طرح های حمایتی مهدهای کودک همدان در سال گذشته بهره بردند، گفت:  طی سال گذشته یارانه غذای گرم به مبلغ یک میلیارد ریال یارانه شهریه سه دهک پایین بوده است، که پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان افزود:  در سال 98 برای افزایش اطلاعات 594 نفر از مربیان و مدیران تعداد 11 دوره، کلاس و جلسه آموزشی در 190 ساعت برگزار شده است.

وی  در مورد برنامه های اداره بهزیستی شهرستان همدان در طول هفته بهزیستی گفت:  ارائه گفتار درمانی و شنوایی سنجی در طول هفته بهزیستی در بیمارستان شهید بهشتی  واقع در بلوار ارم برای افراد دارای معلولیت به صورت رایگان است و غربالگری اُتیسم در مرکز کودکان اتیسم واقع در محوطه آقاجانی بیک به صورت رایگان انجام می شود.

کد خبر 19691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد