هرمزگان | فعالیت  166 تیم اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در استان هرمزگان

در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد ، از سه تن از بهبودیافتگان اعتیاد مراکز اقامتی میان مدت تحت نظارت بهزیستی تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد در سالن همایش‌های پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که با حضور معاونین و مسئولین بهزیستی هرمزگان نیز همراه بود از سه تن از بهبودیافتگان اعتیاد مراکز اقامتی میان مدت تحت نظارت بهزیستی تقدیر شد.

عباس میرزاد در این همایش با اشاره به گسترش دامنه آسیب های اجتماعی، گفت: متاسفانه هر روز با مشکلات جدیدی مواجه هستیم و دامنه‌ مشکلات و آسیب‌های اجتماعی روز به روز در حال گسترش است.

 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه 52 درصد از جمعیت کشور را خانواده‌ کارگران تشکیل می دهند، افزود: این موضوع توجه بیش از پیش دستگاه‌ها به این قشر را گوشزد می کند.

میرزاد با اشاره به اینکه امروزه در دنیا  ۸۰۳ نوع موادمخدر وجود دارد که از حدود ۷۰۰ نوع آن در ایران استفاده می‌شود، گفت: بسیاری از افرادی که به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند خود را مصون از این چالش می‌دانستند.

وی با بیان اینکه افراد همیشه به دلیل مشکلات آلوده به مصوف مواد مخدر نمی شوند بلکه گاها غرور کاذب باعث اعتیاد می‌شود، افزود: باید توجه بیشتری به امر پیشگیری از اعتیاد در بحث نشاط اجتماعی صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر تغییر نگرش کارفرمایان نسبت به پیشگیری و درمان تاکید و اظهار کرد: هنگامی که کارفرما با کاگری معتاد روبرو می‌شود اولین فکری که به ذهنش می رسد اخراج آن کارگر است که این کار به هیچ‌عنوان مورد تایید نیست چرا که باعث مشکلات دیگری می‌شود.

 وی با بیان اینکه باید از ظرفیت رابطان فرهنگی در شرکت‌ها و دستگاه‌ها استفاده شود و از تاثیر آن‌ها غافل نشود، افزود: این که دیگر موادمخدر به جنسیت خاصی محدود نیست و همچنین کاهش سن اعتیاد نگران کننده است.

 گفتنی است فرهادی نیا  دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر هرمزگان ، محمدعلی دادور مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ، هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان دیگر سخنرانان این همایش بودند.

سامیه جهانشاهی معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان در حاشیه برگزاری این همایش گفت : بهزیستی  از سازمان های پیشتاز در امر پیشگیری از اعتیاد است .

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین وظیفه ما، پیشگیری از مصرف مواد مخدر است و برای دستیابی به این مهم برنامه‌های اجتماع محور در محیط‌های کاری، محیط‌های آموزشی و محلات شهری و روستایی اجرا می‌شود.

جهانشاهی عنوان کرد: اجتماع محور رویکردی است که در آن به نقش عوامل محیطی واجتماعی در کیفیت زندگی ورفاه اجتماعی مردم توجه می شود و  راهکارها متناسب با محیط و نوع آسیب ارائه می شود.

وی اظهار داشت : در این رویکرد، خود مردم هسته تیم‌های اجتماع‌محور را تشکیل می‌دهند و بهزیستی با آموزش و تسهیلگری مشکلات را احصاء کرده و آگاه‌سازی از مصرف سوء مواد مخدر از مردم برای مردم آغاز می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان تصریح کرد:  در حال حاضر 166 تیم اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در استان هرمزگان فعالیت می کنند.

کد خبر 1968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد