نشست مطبوعاتی مدیرکل بهزیستی با اصحاب رسانه در آغازین روزاز هفته بهزیستی برگزار شد

در اولین روز از هفته ی بهزیستی و چهلمین سالگشت تأسیس سازمان بهزیستی کشور، صبح امروز نشست مطبوعاتی مدیر کل بهزیستی استان در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزارشد. دراین نشست مدیرکل ومعاونین بهزیستی استان پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی مدیر کل بهزیستی در نشست خبری امروز خود بمناسبت آغاز هفته ی بهزیستی با تقدیر از توجه ویژه استاندار خراسان جنوبی به اداره کل بهزیستی و جامعه هدف این نهاد حمایتی گفت: با بازدید مقام عالی دولت در استان از مراکز زیر پوشش این نهاد، طی دو هفته گذشته دو میلیارد و 800 میلیون تومان در دو مرحله به جامعه هدف مقیم در مراکز زیر پوشش بهزیستی کمک شد.

«عرب نژاد» با اشاره به تجمیع خدمات بهزیستی در سه راهبرد اساسی افزود: راهبرد اولیه، اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب ها و معلولیت ها به ویژه در طرح های غربالگری ژنتیک، بینایی، رصد آسیب های اجتماعی و ... است که سال گذشته سازمان در این حوزه رتبه های اول و دوم کشوری را کسب کرد.
وی بازتوانی، توانمند سازی و توانبخشی جامعه هدف را راهبرد دوم بهزیستی مطرح کرد و از فعالیت 30 مرکز کاهش آسیب در استان خبر و ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و 995 نفر از مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد خدمات دریافت کردند. وی با تاکید بر این که اداره کل بهزیستی بستر ایجاد اشتغال مددجویان شامل مهارت آموزی، اعطای تسهیلات و آموزش را فراهم می کند، افزود: تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات چهار درصدی اشتغال توسط بهزیستی به مددجویان پرداخت می شود.
*428 خانه در دست احداث
مدیر کل بهزیستی با اشاره به این که از ابتدای نهضت مسکن در سال 88  تاکنون دو هزار و 539 واحد مسکونی برای معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی احداث شد، گفت: از این تعداد دو هزار و 118 واحد مسکونی واگذار شد و 428 واحد مسکونی دیگر در دست احداث است.
وی به واگذاری 149 واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: همچنین در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک بهزیستی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه 81 واحد مسکونی، بسیج سازندگی 11 واحد مسکونی در دست ساخت است که در سال 99 به این عزیزان واگذار خواهد شد و کمک بلاعوض بهزیستی جهت کمک به ساخت مسکن جامعه هدف در طول سال 98 مبلغ 760 میلیون تومان بوده است.

*افزایش تسهیلات به سازی مسکن مددجویان
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی هم با اشاره به بهره مندی 100 نفر از سهم بیمه خویش فرما و 70 نفر از بیمه کارفرمایی، افزود: به این منظور چهار میلیارد و 578 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.
«رحیمی» اعتبار تسهیلات اشتغال سال گذشته را 22 میلیارد تومان اعلام کرد و با تاکید بر افزایش این رقم به 31 میلیارد و 300 میلیون تومان در سال جاری، اضافه کرد: از 830 اشتغال سال گذشته، 85 نفر مربوط به معتادان بهبود یافته بود. وی از افزایش 10 میلیون تومانی تسهیلات به سازی مسکن مددجویان خبر و ادامه داد: این مبلغ از 40 میلیون تومان سال گذشته به 50 میلیون تومان در سال 99 افزایش یافت. وی با اشاره به افزایش 21 درصدی مشارکت های مردمی در سال 98، افزود: سال گذشته 128 میلیارد و 638 میلیون تومان از محل کمک های مردمی جمع آوری شد.
*اختصاص 7 میلیارد ریال برای مناسب سازی
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی نیز با اشاره به واگذاری پنج هزار و ۶۲۳ پرونده از معلولان استان به مراکز غیر دولتی گفت: ماهانه ۶۵۰ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال حق الزحمه خدمات مددکاری پرونده های واگذار شده پرداخت می شود.
«رضازاده» به فعالیت ۳۵ مرکز آموزشی روزانه توانبخشی، حرفه آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی در استان اشاره و اضافه کرد: امسال ۸۰۰ معلول دارای شرایط زیر حمایت بهزیستی به طور مستمر از خدمات این مراکز روزانه بهره مند شدند.
وی از فعالیت ۱۳مرکز حرفه آموزی با ۲۹۸ نفر معلول در بیرجند، قاینات، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه، طبس و درمیان خبر و ادامه داد: سه ماه اول امسال چهار میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال به عنوان کمک هزینه به این مراکز پرداخت شد. به گفته وی، از ابتدای سال هفت میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال به منظور کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی مددجویان تخصیص یافت که برای ۴۳۶ نفر مناسب سازی و تخصیص وسایل ADL  انجام شد.

کد خبر 19660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد