برگزاری آیین گشایش دومین مرکز توانمند سازی صیانت وجامعه پذیری بهبود یافتگان اعتیاد

دومین مرکز توانمند سازی صیانت وجامعه پذیری بهبود یافتگان اعتیاد به مناسبت هفته بهزیستی در شهر کرمان با حضور معاون امور توسعه و پیشگیری ،کارشناسان بهزیستی ،کارشناس درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و موسس خیریه تولدی دوباره گشایش یافت .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان خسروملکشاهی معاون امور توسعه و پیشگیری در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به اهمیت اصل پیشگیری گفت : یکی از وظایف مهم سازمان بهزیستی گسترش فرهنگ پیشگیری و پیگیری تکمیل چرخه درمان وباز پیوند اثربخش وماندگار بهبودیافتگان از بیماری اعتیاد می باشد.
وی حمایت از معتادان بهبودیافته پس از خروج از مراکز را ضروری دانست و عنوان کرد : با راه اندازی اینگونه مراکز تحت عنوان توانمند سازی وجامعه پذیری روند درمان بهبود یافتگانی که خانواده  از پذیرش آنان سر باز می زنند ؛ تکمیل می شود . 

   
ملکشاهی با تشریح مراحل درمان اعتیاد ، یادآور شد فراهم آوردن شرایط برای حرفه آموزی و ارتقاء مهارت های حرفه ای ، ارائه خدمات مددکاری ،  مشاوره و روانشناختی از بازگشت دوباره بهبودیافتگان به سمت مصرف مواد مخدر جلوگیری می کند .


ایشان با بیان اینکه امروز دومین مرکز توانمند سازی صیانت وجامعه پذیری بهبود یافتگان اعتیاد در استان راه اندازی می شود ؛ افزود: این مرکز بعد از دریافت مجوز فعالیت ، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر در ساختمانی به  مساحت حدود ۳۰۰ متر مربع آماده ارائه خدمت به داوطلبان بهبود یافته مرد در گروه  سنی ۱۶تا ۶۰سال است .


معاون امور توسعه و پیگشیری گفت :  مددجویان داوطلب واجد شرایط پس از پذیرش می توانند به مدت شش ماه از خدمات رایگان رفاهی ، مددکاری ، مشاوره وباز پیوند این مرکز استفاده و در این مدت با حرفه آموزی و ارتقاء سطح مهارت حرفه ای زمینه ورود سالم خود را به جامعه وجمع خانواده فراهم کنند . 

 
گفتنی است این مرکز به همت  خیریه تولدی دوباره دائره شده و به صورت شبانه روزی اداره می شود.

کد خبر 19659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد