اصفهان| " هم‌رکاب" برای " به‌زیستن"

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از " هم‌رکابی" بهزیستی و شهرداری برای  " به‌زیستن" خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، ارتقاء سلامت اجتماعی را از شاخص‌های فعالیت در بهزیستی عنوان کرد و افزود: در همین راستا؛ یکی از چشم اندازها، افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و آنچه می‌تواند به ما کمک کند تا این چشم انداز محقق شود تقویت فعالیت‌های همگانی است.

وی مشکلات اقتصادی را یکی از دلایل خمودگی و افسردگی برشمرد و تصریح کرد: ورزش می‌تواند کمک کند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و روحیه نشاط افزایش یابد.

فرشاد با بیان اینکه، شهرداری دستگاهی بزرگ است که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش موثری دارد، افزود:  توجه به حمل و نقل پاک و توسعه دوچرخه سواری در راستای ترویج فعالیت‌های انسان محوری و افزایش نشاط اجتماعی در شهر، از جمله فعالیت‌های اثربخش شهرداری اصفهان است که نمودار امید به زندگی را ارتقاء می‌دهد.

وی هدف از برگزاری همایش " هر هفته هم‌رکابی" معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و بهزیستی استان را توسعه " به‌زیستن" و افزایش بهره‌وری کارکنان عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: نقش نشاط اجتماعی در سطح توسعه یافتگی بر هیچ کس پوشیده نیست، لذا نشاط اجتماعی می‌تواند در افزایش میزان اعتماد به نفس، تعهد در امور، خلاقیت و نوآوری و همگرایی در فعالیت‌های اجتماعی موثر باشد.

 وی تقویت نشاط اجتماعی را وظیفه همگانی دانست و یادآور شد: برای تقویت نشاط اجتماعی نیازمند بهبود مولفه‌هایی همچون شکوفایی، پذیرش و مدارا، همبستگی، اعتماد و مشارکت اجتماعی هستیم.

فرشاد، مشارکت اجتماعی بهزیستی و شهرداری را نمونه موفق برای تقویت نشاط اجتماعی دانست و یادآور شد: در بحث نشاط‌آفرینی عمومی بسیاری از دستگاه های دولتی و غیردولتی، متولی و مسئول هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با فراهم آوردن شرایطی که به نیازهای روحی، روانی و جسمانی افراد در سنین مختلف و همچنین در نظر گرفتن جنسیت، در رویدادهای اجتماعی شاهد فضایی سرشار از همدلی و نشاط باشیم.

به گزارش روابط عمومی، همایش" هم‌رکابی" برای "به زیستن"صبح امروز با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و اداره کل بهزیستی استان به مناسبت هفته  بهزیستی با حضوراعضای شورای شهر، شهردار و معاونین وی، مدیران برخی دستگاه های اجرایی استان ویژه کارکنان بهزیستی برگزار شد.

کد خبر 1965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد