مسوولان قزوین برای اشتغالزایی در جامعه پیشقدم شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: اشتغالزایی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و همه مسؤولان باید در این راه پیشقدم باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار علیرضا وارثی مدیرکل  و مدیران بهزیستی استان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی، افزود: امروز بهزیستی به خاطر ماموریت‌های متنوعی که در جامعه دارد از تجارب بسیار ارزنده‌ای برخوردار است.
وی گفت: ثواب اخرویی که کارکنان بهزیستی در ماموریت‌های محوله کسب می‌کنند، بسیار والا و ارزشمند است و باید همچنان با عزم جدی برای خدمت به جامعه هدف تلاش کنند.

جمعیت مددجویان بهزیستی قزوین ۷۵ درصد رشد داشته است

مدیر کل بهزیستی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: جمعیت مددجویان این استان در ابتدای دولت یازدهم (پایان سال ۹۵) معادل ۱۶ هزار نفر بود که این رقم اکنون با رشد ۷۵ درصدی به ۲۸ هزار نفر رسیده است.
وارثی گفت: دولت با تمام توان تلاش می‌کند تا بیشترین خدمات را به جامعه هدف بهزیستی ارائه کند، اما نبود برخی بسترهای فرهنگی مشکلات را بیشتر می‌کند.
وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۳۰ هزار نفر به علت آسیب‌های اجتماعی به بهزیستی مراجعه کردند که بیشتر آنها ناشی از ناآگاهی در حوزه حقوق شهروندی و قانون است.
وارثی بیان داشت: در همین مدت چهار هزار و ۵۰۰ معلول جدید در استان قزوین شناسایی شدند که بخش قابل توجهی از این معلولان به خاطر تصادفات جاده‌ای و سقوط از درختان میوه بوده است.
این مسؤول با بیان اینکه خیلی از مشکلات جامعه ما به خاطر برخی مسائل ضدفرهنگی در زیر پوست شهر اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: در یکسال گذشته ۶ هزار و ۲۵۶ نفر برای طلاق به بهزیستی مراجعه کردند و با تمام تلاش مددکاران و مشاوران بیش از ۲۰ درصد آنها به سازش منجر شد.
وارثی اضافه کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خیانت همسر یکی از دلایل اصلی جدایی زوج‌ها است که در این میان خیانت مردان به زنان بیشتر بوده و باید مورد آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه مردم تمایل زیادی برای کمک کردن به رفع آسیب‌های اجتماعی دارند، گفت: با ورود یک نیکوکار قرار شده است ۶۷۲ مسکن مهر بلاتکلیف برای معلولان به سرانجام برسد و سال گذشته نیز هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شد

کد خبر 19610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد