شرایط دریافت تسهیلات مسکن مددجویان بهزیستی

علی نیک سرشت گفت: ۱۷ هزار مستمری بگیر بهزیستی در استان اردبیل وجود دارد که قرار است تا پایان تیرماه، آمار تعداد خانوارهایی که شرایط لازم را برای دریافت مسکن دارند به این سازمان اعلام شود.

علی نیک سرشت گفت: ۱۷ هزار مستمری بگیر بهزیستی در استان اردبیل وجود دارد که قرار است تا پایان تیرماه، آمار تعداد خانوارهایی که شرایط لازم را برای دریافت مسکن دارند به این سازمان اعلام شود.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساوالان خبر از جمع بندی لیست مددجویان بهزیستی دارای شرایط لازم برای دریافت کمک های بلاعوض ساخت مسکن خبر داد و گفت: ۱۷ هزار مستمری بگیر بهزیستی در استان وجود دارد که در این راستا، به تمامی شهرستانهای استان اعلام کرده ایم تا پایان تیرماه، آمار تعداد خانوارهایی که شرایط لازم را برای دریافت مسکن دارند به این سازمان اعلام نمایند.

علی نیک سرشت با اشاره پرداخت ۳۵ میلیون تومان وام بلاعوض ساخت مسکن به مددجویان بهزیستی اظهار کرد: از مبلغ فوق، ۲۵ میلیون تومان تعهد دولت و ۱۰ میلیون تومان تعهد بهزیستی است که به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

وی زیربنای واحدهای مسکونی قابل ساخت را ۶۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: تمامی متقاضیان ساکن در روستاها و شهرها باید زمین جهت احداث مسکن داشته باشند و در این طرح به همه سرپرستان خانوار مرد یا زن فاقد مسکن، در اولویت واگذاری هستند که امتیاز اخذ انشعابات و عوارض شهرداری نیز به صورت رایگان انجام خواهد شد.

نیک سرشت با اشاره به خانوارهای تحت پوششی که حداقل دو معلول در خانه دارند و سرپرست خانوار نیز فاقد مسکن است افزود: برای این دسته از خانوارهای تحت پوشش نیز در مناطق روستایی ۳۶ میلیون تومان و در مناطق شهری، ۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

وی سهمیه استان اردبیل از واحدهای قابل واگذاری به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر را از سال ۹۴ ،۸۰ واحد عنوان کرد و گفت: ۴۰ واحد تاکنون تحویل خانوارها شده و مابقی واحدها نیز تا پایان سالجاری تکمیل و آماده واگذاری خواهد شد.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی استان اردبیل با اشاره به سهمیه ۹۴ واحدی خانوارهای روستایی این طرح اظهار داشت: ۶۹ واحد تا به امروز تحویل داده شده و مابقی واحدها نیز در حال احداث می باشد.

وی در پایان از واگذاری ۴۱ واحد جدید در هفته بهزیستی خبر داد و افزود: این واحدها در هفته بهزیستی امسال که از ۲۱ تیرماه سالجاری شروع خواهد شد، تحویل مددجویان می شود که ۱۲ واحد برای خانواده های دو معلول و بیشتر و ۲۹ واحد دیگر نیز برای خانواده های عادی تحت پوشش بهزیستی استان می باشد.

کد خبر 19609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد