بازدید سرپرست فرمانداری بانه از طرح  کشوری آمبلیوپی و مرکز نگهداری زنان و دختران

محمد امین زاده سرپرست فرمانداری بانه به منظور بازدید از افتتاح طرح آمبلیوپی بهزیستی از این طرح در محل مدرسه کودکان تربیت دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان؛ امین زاده با رضایت از این طرح به ضرورت مراجعه خانواده های کودکان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی در این بازه سنی 3 تا 6 سال اشاره نمود.

این طرح بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده بود که امروز با رعایت پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مجددا شروع به فعالیت نمود.

صدیقی رئیس بهزیستی بانه اظهار کرد: طرح آمبلیوپی طرحی است ملی که در سطح کشور و نزدیک به 18سال است که اجرا می شود؛ هدف از اجرای این طرح شناسایی کودکانی است که در سنین 3تا6 سال دچار آمبلیوپی و بیماریهای چشمی میشوند که امکان ایجاد معلولیت بینایی در آنها وجود دارد.

کودکانی که در این طرح شناسایی می شوند زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار می گیرند وکلیه هزینه های عینک و 80 درصد هزینه های عمل جراحی از طرف بهزیستی پرداخت می شود.

در ادامه امین زاده به همراه لقمان صدیقی رئیس بهزیستی با کارشناسان مداخله در بحران اورژانس اجتماعی بهزیستی بانه دیدار و از محل نگهداری افراد در معرض آسیب بهزیستی بانه دیدار کردند. در این بازدید نحوه پذیرش زنان، دختران و کودکان در معرض آسیب های اجتماعی بررسی و همچنین نحوه اجرای تمامی پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیمار ی کویید 19 به هنگام پذیرش و نگهداری افراد در معرض آسیب و مربیان حاضر در مرکز قرنطینه پیگیری و بررسی شد.

مرکز قرنطینه بخشی از فعالیت مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی بهزیستی بانه می باشد که به منظور پیشگیری از هرگونه آسیب اجتماعی مشغول فعالیت می باشد؛ اورژانس اجتماعی به زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری از منزل که به دریافت خدمات تخصصی همچون خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی آموزشی نیازمندند می پردازد.

ارائه خدمات در این بخش به دو صورت سرپایی و یا نگهداری تا زمان حل مشکل ارائه می گردد و بازگشت به خانواده به عنوان مهمترین هدف این مراکز می باشد.

کد خبر 19598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد