45 پروژه عمرانی، اقتصادی و بهداشتی در مرکزی بهره برداری می شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طی هفته بهزیستی ۴۵ پروژه عمرانی، اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و بهداشتی در استان مرکزی بهره برداری و افتتاح می شود

زهرا امینی در آستانه هفته بهزیستی و چهلمین سالگرد تشکیل سازمان بهزیستی، در نشست خبری با رسانه‌های استان و با اشاره به اینکه هفته بهزیستی از بیست و یکم تیر ماه آغاز و تا بیست و هفتم ادامه دارد، اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۵۸ نفر اشتغال ایجاد که از این رقم ۳۴ نفر به طور مستقیم و ۲۴ نفر دیگر به طور مستقیم جذب بازار کار می‌شوند.

وی افزود: همچنین برای حوزه اشتغال در این طرح‌ها بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از منابع بهزیستی به صورت تسهیلات بانکی اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، افتتاح ۹ واحد مسکن روستایی، افتتاح کارگاه پرده‌های مغناطیسی، افتتاح کارگاه جوراب بافی، افتتاح آموزشگاه زبان خارجی (انگلیسی)، افتتاح دو واحد تولید گل و گیاه زینتی آپارتمانی، افتتاح دامپروری سنتی، کارگاه گلابگیری، مرکز جامع پیشگیری، افتتاح ۱۱ مورد قابل بهره برداری مسکن مددجویان (سیل زدگان)، افتتاح مرکز مشاوره حضوری ۱۴۸۰، افتتاح کارگاه جوراب بافی و… را بخشی از پروژه‌های قابل بهره برداری در هفته بهزیستی برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود افزود: در حوزه مسکن نیز از ابتدای طرح مسکن مهر تاکنون نیز دو هزارو ذ ۲۶۸ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی و گذار شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت در بخش مسکن مددجویان مربوط به خانواده‌های دو معلول به بالا است گفت: در هفته بهزیستی نیز ۲۲ واحد مسکونی افتتاح و در اختیار مددجویان واجد شرایط قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: هم اکنون ۳۴ هزار معلول، ۶۱۳ نفر ضایع نخاعی و حدود ۴۵۰ ام- اسی» تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

امینی، همچنین از تأسیس ۳۹ مرکز مثبت زندگی در استان خبر داد و گفت: ۲۲ فعالیت اصلی سازمان از ۱۹۶ وظیفه تعریف شده بهزیستی به این مراکز واگذار می‌شود. راه اندازی و ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان اقدامی مطلوب از سوی بهزیستی موجب تسریع در روند خدمات رسانی و یکسان سازی خدمات به جامعه هدف خواهد شد

به گفته وی، ۱۸۰ کودک کار در استان مکزی وجود دارد که ۱۲۰ نفر آنان از اتباع خارجی هستند.

کد خبر 19590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد